اشرف غنی: وزارت معارف را به یک اداره غیر سیاسی تبدیل می کنیم

  • انتشار: ۴ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 38631

رئیس جمهور اشرف غنی در مراسم آغاز سال جدید تعلیمی 1397 گفت که وزارت معارف را به يک اداره مسلکى و غيرسياسى تبدیل مى کنيم. وی گفت که اين وزارت جاى سياست و نفاق نيست.

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسم اغاز سال تعلیمی 1397 گفت که در سال های گذشته در عرصۀ دسترسی به تعلیم و تربیه پیشرفت های شده است، شمار استادان و متعلمین زیاد شده اند اما با تأسف کیفیت تعلیم و تربیه بسیار پائین است.

وی گفت که این یک واقعیت تلخی است که تا هنوز ۵۰ درصد مکاتب ما تعمیر ندارند. سه و نیم میلیون کودکان واجد شرایط ما که سن شان مطابق به شمولیت در مکتب است از تعلیم به دور هستند و در حدود یک هزار مکتب در سراسر کشور مسدود می باشند.

رئیس جمهور گفت “هدایت من به تمام وزارت خانه ها این است که با معارف همکاری همه جانبه نمایند و معارف را در راس هر برنامۀ خویش قرار دهند.”

اشرف غنی گفت که وزارت معارف را به يک اداره مسلکى و غيرسياسى مبدل مى کنيم، اين وزارت جاى سياست و نفاق نيست.

این اظهارات رئیس جمهور در حالی مطرح می شود که با آغاز سال جدید تعلیمی ۱۳۹۷، هنوز هم بیشتر از هزار مکتب در ولایات مختلف افغانستان مسدود است.

پیش از این نیز به هدایت اشرف غنی رئیس جمهور، سال ۱۳۹۷ بنام سال حمایت از معارف نامگذاری شده‎بود.

این در حالیست که در حال حاضر شماری زیادی متعلمین در نقاط مختلف کشور از نبود ساختمان مکاتب، نبود کتب درسی و نبود معلمین مسلکی شکایت می‎کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟