اشرف غنی: عواید داخلی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ باید به هشت میلیارد دالر افزایش یابد

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 40104

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور خواستار افزایش عواید داخلی شد و اعلام کرد که آن تا سال ۲۰۲۴ باید به هشت میلیارد دالر افزایش یابد.

وی امروز سه‌شنبه، چهار ثور در چهارمین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا پیرامون جستجوی راهکارها برای مبارزه با فساد اداری در کابل گفت که کاهش فساد باعث پیشرفت و ترقی افغانستان خواهد شد.

رییس جمهور غنی افزود که در حال حاضر واردات افغانستان هشت برابر صادرات آن است و باید صادرات کشور افزایش یابد.

وی در ادامه گفت، مردم می‌پرسند میلیاردها دالر کمک جامعه جهانی به افغانستان چگونه به مصرف رسید و بنابراین باید میکانیزم شفاف برای مبارزه با فساد داشته باشد.

همچنان جان سپکو، رییس بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در این نشست گفت، مبارزه با فساد اداری نباید در اولویت دوم حکومت افغانستان قرار داشته باشد.

وی یکی از عوامل ناامنی افغانستان را فساد اداری خواند و افزود، وجود فساد اداری ممکن است در آینده حکومت افغانستان را از داخل بی‌پوسد.

از سویی هم، پیپر مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که فساد در این کشور هنوز به طور گسترده وجود دارد و مبارزه با آن تا نتایج ملموس ادامه یابد.

وی برگزاری چهارمین نشست اتحادیه اروپا را پیرامون مبارزه با فساد مهم خواند. هیأت اتحادیه اروپا در افغانستان، از چهارسال به این‌سو کمپاین مبارزه با فساد را برگزار می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟