اشرف غنی: شیوۀ حکومتداری نیاز به تغییر دارد

  • انتشار: ۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 40289

به گزارش خبرگزاری اطلس، به نقل از «باشگاه خبرنگاران» اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مراسمی که به مناسبت اولین یادبود از سردار «محمد داوود خان»، رئیس جمهور فقید افغانستان برگزار شده بود گفت: شیوۀ حکومتداری نیاز به تغیر دارد و باید تصمیم های  فرد محور به نهاد محور تبدیل شوند.

وی در این نشست که اولین بار پس از 40 سال از کشته شدن محمد داوود خان برگزار شده بود بیان داشت: سردار داوود خان و شاه امان الله غازی از شخصیت‌های عمدۀ قرن ۲۰ در افغانستان است؛ آنها تلاش کردند که افغانستان را متحول بسازند اما فصل هایشان ناتمام ماند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که پیام اساسی داوود خان برای نسل جوان و آینده افغانستان، پیام محبت و وطن‌دوسی بود و امروز برای تکمیل‌نمودن فصل ناتمام سردار محمد داوود خان و شاه‌امان‌الله غازی تا سال ۲۰۴۷ باید به اجماع برسیم.

وی بر تحقق آرزوهای داوود خان در چارچوب قانون اساسی افغانستان تأکید کرد و گفت: افغانستان از طریق برآورده شدن این آرزوها احیا می‌شود و این خواست همه مردم می باشد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: صلح نیاز حیاتی مردم افغانستان است و در این خصوص اجماع وجود دارد و هیچ مانعی را در این مسیر نمی پذیریم.

وی اضافه کرد که اراده ملی برای ثبات، رفاه و عدالت موجود می‌باشد و در راستای داشتن‌ نظام مردم‌سالار نباید هیچ شکی وجود داشته باشد. رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد که افغانستان تنها در چارچوب قانون اساسی می تواند به ثبات و رفاه برسد.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که شیوۀ حکومتداری نیاز به تغییر دارد و باید تصمیم های  فرد محور به نهاد محور تبدیل شوند. وی افزود که ایجاد نظام مردم‌سالار حوصلۀ سیاسی می‌خواهد و بدون آن نمی توانیم به اجماع برسیم.

وی تصریح کرد: مردم و قشر سیاسی ما باید بدانند که نظام وسیله مردم است نه مردم وسیله نظام؛ باید ما به استقلال فکری دست یابیم زیرا بدون آن به اجماع دست نمی یابیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟