اشرف غنی خواستار شناسایی و مسدود کردن منابع مالی تروریستان شد

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 32709

پس از دیدار داکتر عبدالله با رئیس کمیته تعزیرات سازمان ملل متحد؛ اشرف غنی رییس جمهور نیز در دیدار با کمیته‌ی تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار شناسنایی و خشکانیدن منبع‌های تمویل تروریستان در افغانستان شد.

روز گذشته آقای غنی با غیرت عمروف رییس کمیته‌ی تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کرد و روی همکاری‌های مشترک، امنیت و ثبات در افغانستان منطقه، مبارزه با تروریسم، اصلاحات و روند صلح گفت‌وگو کردند.

بر بنیاد خبرنامه‌ی ارگ، آقای غنی گفته است که پس از راهبرد امریکا “در منطقه تغییراتی زیادی ایجاد شده است و باید کشورهای منطقه از فرصت‌های به وجود آمده برای تامین رفاه و امنیت منطقه به گونه‌ی موثر استفاده کنند.

او افزوده است که صلح حکومت در دو بعد مذاکره با پاکستان و گفت‌وگو با طالبان متمرکز است و همیشه دروازه‌ی گفت‌وگو باز است.

رییس جمهوری گفته است: گفت‌وگو با طالبان از طریق گفت‌وگوی میان افغانی انجام می‌شود؛ زیرا در گذشته هم نتیجه بخش بوده است. او افزود که طالبان باید عملکرد هراس‌افگنانه‌یشان را پایان بدهد، زیرا عملکردهای آنان سبب فعالیت سایر گروه‌های هراس‌افگن می‌شود.

این در حالیست که پیش از این آقای عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با این هیئت خواستار وضع تحریم شورای امنیت سازمان ملل بر سران طالبان شده بود.

روز گذشته خبرهایی به نشر رسیده بود که یکی از اعضای شورای عالی صلح مخالفت خود را با وضع تحریم بر سران طالبان اعلام کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟