اشرف غنی به ازبکستان رفت

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 13997

محمد اشرف غنی رئیس جمهور ظهر امروز در رأس یک هیأت عالی رتبه به منظور اشتراک در شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای، به تاشکند پایتخت ازبکستان رفت.

در خبرنامه ای که از سوی ارگ انتشار یافته است گفته شده؛ این سفر آقای غنی دو روزه خواهد بود و قرار است در حاشیه نشست سران سازمان‌ همکاری‌های شانگهای، با همتای ازبکستانی و سایر مقامات آن کشور نیز دیدار کند.

بررسی همکاری‌های چند جانبه و دو جانبه در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و همچنین تبادل نظر در مورد مسایل منطقه‌ای و بین المللی آجندای این نشست عنوان شده است.

اشرف غنی با هدف جلب همکاری کشورهای منطقه در بخش‌های امنیت، مبارزه با تروریزم و اقتصاد در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای و نشست‌های دو جانبه به ایراد سخن خواهد پرداخت.

در ترکیب هیأتی که به تاشکند رفته است، بر علاوۀ رئیس جمهور غنی، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، محمد معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی، محمد شاکر کارگر مشاور رئیس جمهور در امور آسیای میانه، حضرت عمر زاخیلوال سفیر و نماینده فوق‌العاده افغانستان در پاکستان شامل اند.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان ‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده ‌است.

این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرغیزستان، تاجکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد. نقش اصلی و تعیین‌کننده، در سازمان همکاری شانگهای را، دو کشور چین و روسیه تشکیل می‌دهند

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟