اسطورۀ مقاومت و پیروزی

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 94540

وقتی «سّید هادی» فرزند ارشد سیّد حسن نصر الله در مصاف با اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسید، پدر خطاب به پیکر خون‌آلود فرزندش گفت: اکنون نزد خانواده‌های شهدای مقاومت شرمنده نیستم».

نامِ پسر دوم را هم به پاسداشت برادر شهیدش «سیّد هادی» گذاشت؛ تا مانند برادر بزرگ‌ترش، فدایی اسلام و امت مسلمان شود. هادی دوم نیز در جنگ شش روزه‌ای آزادسازی «عرسال» از چنگ گروه‌های تکفیری، مجروح گردید و به افتخار جانبازی نایل آمد. از آن پس، سیّد مقاومت در نزد جانبازان و مجروحان مقاومت نیز سربلند است.

وجود و حضورِ چنین اسوه‌ها و اسطوره‌های ایثار و پیکار در رأس جنبش مقاومت که صداقت و قربانی زیربنای مکتب و مرام‌شان را تشکیل می‌دهد، جهان را آنچنان به حیرت و اعجاب واداشته است که از پدیده‌ای به نام «نصر الله» و معجزه‌ای به نام «حزب الله» سخن بگویند. همان پدیده و معجزه‌ای که پایگاه تفنگداران دریایی امریکا و چتربازان فرانسوی را از بیرون برچید و آنان را مجبور به ترک لبنان نمود؛ شهرها و مناطق جنوب لبنان را با سال‌ها مبارزۀ بی‌امان از اشغال اسرائیل آزاد کرد؛ نیروهای «سعد حدّاد» و «انتوان لحد» ملیشه‌های وابسته به اسرائیل را از لبنان بیرون انداخت؛ در جنگ ۳۳ روزه، ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل را آنچنان به زانو درآورد که هیچ‌یک از ارتش‌های عرب قادر به خلق چنان شگفتی‌ای نبودند؛ منطقه‌ای «عرسال» متعلق به لبنان را از اشغال تروریست‌های تکفیری خارج کرد؛ و سرانجام در دفاع از بشریت و مدنیت در برابر نیروهای اهریمنی ترور و تکفیر و توحّش در سوریه؛ سهم شایسته و ارزنده داشت و اکنون نیز از استوانه‌های محور مقاومت در سوریه است.
جهان اسلام و کشورهای مسلمان از زورگویی، تُرک‌تازی و تجاوزگری غرب و اسرائیل و طغیان و جولانِ شبکه‌های تروریستی ـ تکفیری نجات نخواهند یافت؛ مگر اینکه از الگوی حزب الله (مقاومت و ایثار با تکیه بر نیروی ایمان) در مبارزه با اشغالگران و تروریست‌ها پیروی کنند.

بسیاری از مسلمانان و کشورهای اسلامی، از شرّ «عقرب» به «مار غاشیه» پناه می‌برند! از شرّ بن‌لادن و البغدادی و الزّرقاوی و ملاعمر و ملااختر و … به بوش و ترامپ و مکرون و جانسون پناه می‌برند! اما حزب الله به نیروی ایمان و اخلاصِ جوانان خود و نیروی ایثار و پیکارِ مردم خود تکیه دارد و با همین نیروها اینک به ابرقدرت خاورمیانه تبدیل شده است.

مسیح ارزگانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟