استولتنبرگ: جنگ در اوکراین فرسایشی شده است

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130885

دبیرکل ناتو به دنبال دیدار با رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: جنگ‌ها ذاتا غیرقابل پیش‌بینی هستند و بنابراین ما فقط باید برای مدت طولانی آماده باشیم.

به نقل از صدای جدید اوکراین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: اوکراینی‌ها برای دفاع از کشور خود بهای سنگینی پرداخت می‌کنند اما روسیه نیز تلفات سنگینی متحمل شده است.

وی افزود: این جنگ به احتمال زیاد ازطریق گفت‌وگو پایان می‌یابد. آنچه در جریان مذاکرات رخ می دهد شدیدا به اوضاع در میدان جنگ بستگی دارد.

استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین از سوی غرب تحت فشار است تا از دست دادن قلمرو خود به منظور انجام مذاکرات صلح را بپذیرد یا خیر، گفت: تصمیم‌گیری درباره آنچه که اوکراین باید بپذیرد یا از آن امتناع کند برعهده ما نیست.   

دبیرکل ناتو درباره اینکه آیا این ائتلاف در مورد اسکورت‌های دریایی برای صادرات غلات آزاد شده مشغول گفت‌وگو است یا خیر، هیچ اظهارنظری نکرد و تنها گفت: من از تلاش‌ها برای یافتن راهی به منظور صادرات غلات بیشتر استقبال می‌کنم.

وی افزود: راحت‌ترین راه برای خارج کردن غلات بیشتر و کاهش فشار بر قیمت مواد غذایی این است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این جنگ پایان دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟