استقرار سیستم موشکی تاد در کوریای جنوبی در میان اعتراض مردم

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21329

مقامات آمریکایی اعلام کردند، انتقال قطعات سیستم موشکی تاد را برای استقرار در کوریای‌جنوبی آغاز شده است، این سیستم موشکی در حالی در کوریای جنوبی استقرار می یابد که صدها تن از شهروندان این کشور دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز؛ ارتش آمریکا روز چهارشنبه انتقال قطعات سیستم دفاع موشکی تاد را به محل برنامه ریزی شده برای استقرار در کوریای‌جنوبی آغاز کرد. آمریکا و کوریای‌جنوبی توافق کردند این سیستم در واکنش به تهدید موشکی کوریای‌شمالی مستقر شود؛ اما چین مخالف این استقرار است و می‌گوید این امر، کمک چندانی به بازداشتن کوریای‌شمالی نمی‌کند.

انتقال زودهنگام این سیستم موشکی به کوریای‌جنوبی اعتراض صدها نفر از ساکنان محلی را به همراه داشت و نامزد اصلی تصدی ریاست جمهوری کوریای‌جنوبی نیز این اقدام را محکوم کرد. انتخابات کوریای‌جنوبی 9 می برگزار می‌شود.

سخنگوی “مون جائه این” گفت این تصمیم، افکار عمومی و روند قانونی را نادیده گرفته است و خواستار تعلیق انتقال این سیستم تا سر کار آمدن دولتی جدید در کوریای جنوبی شد.

به ادعای وزارت دفاع آمریکا، این استقرار اقدامی مهم برای حمایت از کوریای‌جنوبی و متحدان آمریکا در مقابل تهدیدهای موشکی کوریای‌شمالی محسوب می‌شود. وزارت دفاع کوریای جنوبی و آمریکا تمایل چندانی ندارند تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کوریای‌جنوبی درباره جزئیات این استقرار، اطلاعات زیادی منتشر کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟