استقبال عبدالله از حل شدن تنش در بلخ

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 38753

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی از حل تنش بر سر کرسی ولایت بلخ استقبال کرد. وی از زحمات والی پیشین ولایت بلخ تشکر و قدردانی کرد.

آقای عبدالله که امروز (دوشنبه) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد گفت، خرسند است که به این تنش پایان داده شد.

وی افزود: “یک تنش که در ولایت بلخ بود و در سال جاری ادامه پیدا نکرد از این خوشحال هستیم. درین شکی نیست که والی صاحب پیشین استاد عطا محمد نور خدمات زیادی کرده در طی سال‌های که در آن‌جا مصروف خدمت بود. برای والی صاحب جدید هم موفقیت استدعا داریم.”

رییس اجرایی کشور گفت که عطامحمد نور، در جریان یک و نیم دهۀ گذشته، برای ولایت بلخ و شهروندان آن ولایت، خدماتی زیادی را انجام داده‌است.

آقای عبدالله هم‌چنان بیان کرد که محمد اسحق رهگذر که به اساس توافق ارگ و عطا محمد نور به عنوان والی جدید ولایت بلخ تعیین شده، بتواند کارهای خوبی را در آن ولایت انجام بدهند.

آقای نور چهارشنبه هفته گذشته در مراسم تجلیل از نوروز در شهر مزار شریف گفت که جمعیت اسلامی و حکومت به توافق رسیده‌اند. یک روز بعد از آن محمد اسحاق رهگذر رسماً به‌حیث والی جدید بلخ معرفی و به کار آغاز کرد.

آقای عبدالله همچنین افزود: “هیچ شکی نیست که نشست تاشکند برای صلح افغانستان یک نشست مهم است و پیشرفتی‌ست که پیشنهادهای صلح حکومت افغانستان را در نشست کابل، دنبال می‌کند. کشورهای منطقه و جهان در نشست تاشکند دیدگاه‌های شان را دربارۀ صلح افغانستان، هماهنگ می‌سازند.”

عبدالله افزود: “دروازه برای گفت‌وگوهای صلح باز است؛ بی‌گمان که در این روند میان دو طرف پرسش‌هایی وجود دارند، اما مهم این است که یک بار این گفت‌وگوها آغاز شوند، کاری که تا هنوز نشده‌است.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟