استرالیا در مورد خشونت نظامیانش در افغانستان تحقیق می کند

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29819

دبیرکل نیروهای دفاعی استرالیا در مورد خشونت نظامیان این کشور، علیه شهروندان افغانستان در بین سال های 2010 تا سال 2016 میلادی تحقیق و بررسی می کند.

دبیر کل نیروهای دفاعی استرالیا با اعلام این درخواست بی سابقه، از همه کسانی که دارای اطلاعاتی در مورد نقض ‘قوانین منازعات مسلحانه’ هستند خواست برای ارائه این قبیل اطلاعات پیشقدم باشند.

به گزارش اسکای نیوز، این تحقیقات پیرامون شایعاتی از خشونت های مرتکب شده توسط نظامیان استرالیا در فاصله سال های 2010 تا 2016 در افغانستان است.

چند مورد اتهام مشخص در مورد خشونت نیروهای نظامی استرالیا علیه شهروندان افغانستان توسط مردم این کشور آسیایی و برخی نظامیانی که پیشتر در نبردهای افغانستان حضور داشته اند ارائه شده است که در مورد آن تحقیق و بررسی صورت می گیرد.

مقامات دفاعی استرالیا اعلام کردند این تحقیقات به طور خصوصی و مستقل از فرماندهان ارشد انجام می شود.

دادگاه عالی ‘نیو سوت ولز’ و قاضی ‘پائول بررتون’ افسر خزانه ارتش استرالیا که در این تحقیقات دستیار بازرس کل هستند، نسبت به درخواست برای اطلاعات بیشتر اقدام کرده اند.

نیروهای ویژه استرالیا که از سال 2001 وارد افغانستان شدند بر اساس برخی مستندات و اتهام های مطرح شده، تنها در فاصله سال های 2009 تا 2013 دستکم 10 شلیک داشته اند که در آنها افراد غیرمسلح از جمله کودکان جان خود را از دست داده اند.

در یکی از این موارد که در سپتامبر سال 2013 رخ داد، در حمله به خانه ای، یک افغان و 6 کودکش که در خواب بودند، کشته شدند.

قتل دو افغان توسط نظامیان استرالیا در سال 2012 و کشته شدن یک موتورسایکل سوار افغان در سال 2013 نیز از دیگر موارد گسترده جنایات جنگی است که نظامیان استرالیا متهم به انجام آن هستند.

وی گفت که رفتار برخی نیروهای ویژه استرالیا باعث کشتارهای قابل اجتناب و بی پروایانه افراد غیر نظامی شده است. دلیل این امر تغییرات بنیادی در فرهنگ است که باعث از بین رفتن ارزش های اخلاقی و انسانی در حین درگیری های نظامی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟