استخراج نفت در سرپل آغاز می شود

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13197

مقام های محلی در سرپل از آغاز دوباره استخراج نفت از معادن نفتی انگوت خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارسی رو؛ محمد نور رحمانی عضو شورای ولایتی سرپل می گوید پیش از این بنابر عدم شفافیت در پروژه استخراج نفت سرپل مردم و اعضای شورای ولایتی اعتراض کرده و کار استخراج را متوقف ساختند.

اکنون پروژه استخراج نفت دوباره آغاز شده در حالیکه متن قرارداد به مردم و مسئولان محلی ارائه نشده و چگونگی استخراج نامعلوم است.

با این حال محمد ظاهر وحدت والی سرپل می گوید تا کنون شرکت قراردادی و وزارت معادن و پترولیم از چگونگی استخراج نفت سرپل اطلاع نداده اند.

وحدت از وزارت معادن و شرکت قراردادی خواست تا متن قرار داد را بصورت شفاف به مقام ولایت ارایه کنند تا مردم و دولت از چگونگی استخراج نفت سرپل آگاهی یابند در غیر اینصورت کار این پروژه متوقف خواهد شد.

نخستین بار در ماه سرطان سال ۱۳۹۱ کار استخراج حوزه ی نفتی آمو دریا که مرکز آن در سرپل است توسط یک قرارداد رسمی که میان وزارت معادن وصنایع و کمپنی (CNPCI)ملی پترولیم چین آغاز شد.

ایجاد پالایشگاه در ولایت سرپل، استخدام ۹۰ درصد کارگران از ولایت سرپل و اعمار سرک حلقوی شهر و مسیر شاهراه سرپل_شبرغان از وعده هایی بود که چندین بار از سوی مسئولان وزارت و کمپنی سی ان پی سی آی داده شده اما هیچ یک از این وعده ها عملی نشده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟