از قدرت تغییر رسانه استفاده نماییم نه از قدرت تخریب آن!

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهگوناگون
  • شناسه مطلب: 87688

امروز رسانه‌ها به عنوان ابزار جنگ نرم، قدرتی دارد که قدرت موشک‌ها و بمب‌ها به عنوان ابزار جنگ سخت، به پای قدرت تخریب و تغییر آنها نمی‌رسند

بنابراین، وقتی قدرت تغییر و تخریب رسانه‌ها به این اندازه جدی است، چه خوب است که دوستان از قدرت تغییر رسانه‌ها برای حل مشکلات خود و مردم و برای تغییر مثبت مناسبات دو کشور و دو ملت بهره‌برداری نمایند و در پی تعمیر ذهنیتهای تخریب شده باشند نه در پی تخریب بیشتر.

راه استفاده از قدرت تغییر رسانه‌ها، بهره‌بردن از ادبیات درست، در خواست دادخواهی و مطالبه گری از مسئولان دو کشور متبوع و میزبان در رسانه‌ها در راستای احقاق حق است و نیز فاصله گرفتن از رویکرد احساساتی عوامانه و بها دادن به روند قانونی عاقلانه. کسانی که به قدرت تغییر رسانه‌ها بها می‌دهند، در پی کشف واقعیت و روشن شدن علل و عوامل حوادث اند نه در پی قضاوتهای عجولانه و صدور احکام بدون پشتوانه.

اما راه استفاده از قدرت تخریب رسانه‌ها، بهره بردن از ادبیات تنش زا، خلق فضای دشمنی، بی‌توجهی به مجاری قانونی و همسویی با رویکرد احساساتی عوامانه و فاصله گرفتن از روند قانونی عاقلانه در رسانه‌ها در راستای عمق بخشیدن به بد بینی‌ها و عدم اعتماد است.

از قدرت تغییر رسانه‌ها، بیشتر کسانی بهره می‌برند که نگاهی دوستی عاقلانه دارند. اما از قدرت تخریب رسانه‌ها، مردم احساساتی، دوستان نادان و دشمنان نادا استفاده می‌کنند.

بنابراین، بیاییم از قدرت تغییر رسانه‌ها استفاده نماییم. بیاییم نسبت به داخل، برای مردم و دولت مردان خود بفهمانیم و بقبولانیم که راه ملی شدن از مسیر فراتر رفتن از قومیت و نژاد و سمت می‌گذرد نه این‌که در داخل انواع جنایت را در حق همدیگر و شهروندان خود روا داشته مرتکب شویم و صرفا در قبال حوادث بیرونی ادای ملی در بیاوریم و تلاش نماییم که خودمان در انظار دیگران ملی جا بزنیم که برای همه مضحک و نشان نفاق فاحش خواهد بود.
بیاییم نسبت به خارج، برای همسایگان هم کیش و هم زبان خود بفهمانیم و بقبولانیم که در اقیانوس طوفانی و مواج در کشتی مشترک نشسته‌ایم. بفهمانیم و بقبولانیم که به عدالت تن بدهند و برای کشف علل و عوامل جرائم صادقانه اقدام نمایند و مسئولانه برای کاهش و از میان رفتن زمینه‌های این حوادث دلخراش گام بردارند و همه‌ی مان کنار هم بایستیم و الا همه داریم غرق می‌شویم.

به امید توجه جدی به قدرت تغییر رسانه‌ها و بهره‌مندی از آن و پرهیز از قدرت تخریب.

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟