از ابتدای سال جاری 49 هزار تن کالای ایرانی از مرز اسلام قلعه وارد افغانستان شده است

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 19109

مسئولان ایرانی می گویند از ابتدای سال جاری خورشیدی دو هزار و 406 دستگاه کامیون ترانزیت خروجی از گمرک مرزی دوغارون به سمت کشور گمرک اسلام قلعه در افغانستان حرکت کرده اند که جمعا حاوی 49 هزار تن کالا بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 109درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا کریم نوایی نظامی مدیر پایانه مرزی دوغارون در ایران گفت که این تعداد کامیون حامل انواع کالاهای مورد نیاز بازار افغانستان به وزن 49 هزار تن بودند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کل کامیون های باری ورودی از سمت کشور افغانستان به داخل ایران و مرز دوغارون به مقصد کشورهای اروپایی و آسیایی 43هزار و 705دستگاه و در سال قبل 55 هزار و 512 دستگاه کامیون بوده است.

وی از صادرات یک میلیون و 55هزار و 220 تن انواع کالا در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری 51هزار و 64 دستگاه کامیون حامل کالا از پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان بار صادرات کرده اند که نشان از کاهش هفت درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل دارد که این میزان تردد در سال گذشته به میزان 54هزار و 809 دستگاه بوده است.

مدیر پایان مرزی دوغارون در خصوص واردات انواع کالا از کشور افغانستان به مقصد بازارهای ایرانی نیز اظهار کرد : در سال جاری هزارو 540 دستگاه کامیون حامل کالا به وزن 36هزار و341 تن وارد کشور شده که این رقم در سال 94 به تعداد هزار و 51 دستگاه کامیون به وزن 23هزار و 387تن کالا بوده است.

این در حالیست که پیش از این نیز مسئولان در اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفته بودند؛ کشور ایران برای اولین بار طی 15 سال گذشته در صادرات با افغانستان از پاکستان پیشی گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟