ارگ: همسر رئیس جمهور غنی در مورد اقوام افغانستان اظهارنظر نکرده است

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 45866

بعد از نشر گزارش هایی در مورد اظهارات بانوی اول در مورد اقوام افغانستان، که گفته بود که اقوام افغانستان نمی توانند به ریاست جمهوری برسد، اکنون ارگ با نشر بیانیه ای گفته است که خانم رولا غنی در مورد اقوام افغانستان اظهار نظر نکرده است.

ارگ با انتشار بیانیه ای نوشته است که رولا غنی مصاحبه ای با سایت های sachtimed و Breakingisreanews  در تاریخ ذکر شده، نداشته است.

در این بیانیه آمده است “با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، افراد مغرض به شایعات دروغین و دور از واقعیت دست می زنند.

چندی پیش یک وبسایت خبری گزارش داد که همسر رئیس جمهور غنی گفته است ” پشتون های افغانستان اصیل ترین ساکنان این سرزمین و اکثریت جمعیتی را تشکیل می دهند. پشتون ها مردمانی متمدن و با سابقه چند هزار ساله تاریخی هستند و کسانی که در جغرافیای افغانستان زندگی می کنند، باید با افتخار خود را افغان و پشتون بدانند. من با همین شناخت، قومیت خود را در اسناد رسمی افغانستان پشتون ذکر می کنم. حمایت پشتون ها از یک فرد کفایت می کند تا آن شخص به راحتی در انتخابات موفق باشد. سایر اقوام مانند ازبک ها، تاجیک ها و هزاره ها هیچ کدام به تنهایی چنین ظرفیتی ندارند. ضعف دموکراسی و ضعف پایندی به قواعد دموکراسی در افغانستان باعث شده اقلیت های دیگر این واقعیت را نپذیرفته و سعی کنند با سلاح و خشونت برتری خود را محقق کنند. در هر کشوری اکثریت حاکم نباشد ان کشور در بحران و خشونت و در سراشیبی سقوط و ویرانی قرار خواهد گرفت.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟