ارگ: شعارهای آمریکا برای حضور نظامی در افغانستان هنوز محقق نشده است

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 70014

 ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان می گوید، شعارهای اعلام شده آمریکا برای ورود به افغانستان هنوز برآورده نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: قرار بود مدت کوتاهی در افغانستان باشیم اما اکنون نزدیک به 19 سال است که در آنجا حضور داریم؛ وقت آن است که نیروهایمان به خانه‌هایشان بازگردند.

ارگ در واکنش به این اظهارات گفته است که آمریکا باید مبارزه در برابر هراس افکنی، فضای صلح پایدار و ثبات دوامدار را در افغانستان مهیا کند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افزوده است: «موجودیت نیروهای آمریکایی در افغانستان به منظور این بود تا لانه‌های هراس افکنان خشکانده شده و از بین برده شوند. هنوز هم نیاز است که مشترکا این مبارزه را به پیش ببریم و شرایط را آماده بسازیم برای آنکه دیگر تهدیدی متوجه هر دو کشور وجود نداشته باشد.»

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش در سال 2016 نیز به خروج نیروها از افغانستان و پایان دادن به جنگ‌های طولانی آمریکا وعده داده بود اما در عمل شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان را افزایش داد و جنگ در کشور را نیز تشدید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟