ارزان ترین کشورها برای زندگی

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 107948

در نوشته پیش رو به لیستی کوتاه از ارزانترین کشورها برای زندگی پرداخته شده است. اگر جزء کسانی هستید که می خواهید مهاجرت کنید و به دنبال کشورهایی مناسب می گردید می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ارزان ترین کشورها برای زندگی
ارزان ترین کشورها برای زندگی

در این متن به هزینه‌های ماهانه‌ در این کشورها پرداخته شده است که در نتیجه آن گفته می شود که برای زندگی در هر یک از این کشورها ماهانه چقدر هزینه باید بپردازید.

کامبوج

کشور کامبوج در لیست ارزانترین کشورهای جهان برای زندگی در جهان قرار دارد. هزینه های زندگی در این کشور در یک ماه ۸۱۲ دلار می شود.

کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیاست که به پادشاهی کامبوج هم معروف است. کامبوج ۱۸۱٫۰۳۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و با کشورهای تایلند، لائوس، ویتنام و خلیج تایلند هم مرز است. پایتخت کامبوج شهر پنوم پن است و این کشور حدود ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

هزینه زندگی در این کشور خیلی ارزان است و هزینه زندگی در این کشور کمتر از ۱۰۰۰ دلار در ماه است. اجاره یک آپارتمان کوچک در یکی از ارزان‌ترین شهرهای کامبوج، در ماه ۲۴۶ دلار یا هر شب ۳۲ دلار است. واحد پول کامبوج ریل است و ۹۷٫۷ درصد مردم این کشور مذهب بودایی دارند.

 تایلند

از دیگر کشورهای ارزان جهان، می توان کشور تایلند را نام برد. تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است و ۷۶ استان دارد. مساحت این کشور۵۱۳،۱۲۰ کیلومتر مربع می باشد و پنجاهمین کشور بزرگ جهان است که جمعیت آن تقریباً به بیش از شصت و نه میلیون نفر می‌رسد.

هزینه اجاره یک آپارتمان کوچک در یکی از ارزانترین شهرهای این کشور، ماهانه حدود ۱۹۹ دلار یا شبی ۴۰ دلار است. پایتخت آن بانکوک بوده که ۵۰٫۹۴ درصد مردم این کشور بودایی هستند. به طور کلی هزینه ماهانه زندگی در تایلند ۶۷۹ دلار خواهد بود.

مالزی

از کشور ارزان قیمت دیگری که برای مثال می توان نام برد کشور مالزی است و هزینه ماهانه در این کشور ۵۸۸ دلار است. مالزی هم در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و از سیزده ایالت و سه قلمرو فدرال تشکیل شده که توسط دریای چین جنوبی به دو منطقه جدا می‌شوند.

شبه جزیره مالزی و شرق مالزی از نظر اندازه مشابه هستند و مساحت کل مالزی ۳۳۰،۸۰۳ کیلومتر مربع است. مالزی ۳۱٫۶ میلیون نفر جمعیت دارد و کوالالامپور پایتخت آن است.

ارزان ترین کشورها برای زندگی
ارزان ترین کشورها برای زندگی

حدود ۲۰۹ دلار در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه کوچک در یکی از ارزانترین شهرها مانند کوتا کینابالو هزینه خواهد داشت که چیزی در حدود شبی ۳۵ دلار می شود.

شما در کشور مالزی می‌توانید از نوشیدنی‌های خوب و باارزشی با قیمتی در حدود ۱،۵۷ دلار بنوشید. یک قهوه در مالزی به قیمت ۰٫۶۰ دلار و یک وعده غذایی اصلی برای شام ۱٫۶۹ دلار هزینه خواهد داشت.

مکزیک

کشور مکزیک که در لیست ارزانترین کشورهای دنیا قرار دارد با ایالات متحده، اقیانوس آرام، گواتمالا، دریای کارائیب و خلیج مکزیک هم‌ مرز است.

مکزیک پنجمین کشور بزرگ در قاره آمریکا است که چیزی در حدود ۲،۰۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و سیزدهمین ایالت بزرگ را شامل می‌شود. مکزیک تقریباً بیش از ۱۲۹ میلیون نفر جمعیت دارد و مکزیکوسیتی پایتخت آن است.

هزینه ماهانه در این کشور در حدود ۵۸۷ دلار است. اجاره یک ماه آپارتمانی کوچک در یکی از ارزانترین شهرهای آن هزینه‌ای در حدود ۲۵۶ دلار دارد که معادل ۲۴ دلار در هر شب است. همچنین هزینه‌هایی چون قهوه ۱ دلار است و خوردن یک وعده غذا ۳٫۱۰ دلار برای شما تمام می شود.

پرو

پرو هم یکی از ارزانترین کشورهای جهان به شمار می رود این کشور در قسمت غربی آمریکای جنوبی قرار دارد و با اکوادور، کلمبیا، برزیل، بولیوی، شیلی و اقیانوس آرام هم مرز است.

جمعیت فعلی پرو ۳۲٫۱۷ میلیون نفر است و در کل مساحتی معادل ۱،۲۸۵،۲۱۶ کیلومتر مربع دارد. ۷۳٫۷ درصد مردم پرو کاتولیک هستند.

هزینه متوسط زندگی در این کشور چیزی در حدود ۵۴۳ دلار در ماه است. اگر به دنبال مکانی ارزان برای زندگی هستید حتما کشور پرو را در نظر داشته باشید.

اگر از هزینه های اقامتی در این کشور سؤال کنید باید بدانید که هزینه اقامت در آپارتمان یکی از شهرهای پرو به صورت ماهانه ۱۹۸ دلار است که معادل ۲۴ دلار در هر شب خواهد بود.

یک نوشیدنی در پرو ۱٫۴۷ دلار هزینه دارد و نوشیدن قهوه ۰٫۹۸ دلار برایتان خرج برمی‌دارد. همچنین می‌توانید با ۲٫۹۴ دلار یک وعده غذایی خوب داشته باشید

آرژانتین

شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید که آرژانتین هم در لیست کشورهای ارزان قیمت قرار دارد. شما فقط با ۵۴۲ دلار در ماه می‌توانید در یکی از ارزان‌ترین شهرهای آرژانتین زندگی کنید.

ارزان ترین کشورها برای زندگی
ارزان ترین کشورها برای زندگی

آرژانتین یکی دیگر از کشورهای اسپانیایی زبان است که در نیمه جنوبی آمریکای جنوبی واقع شده است. آرژانتین با شیلی، بولیوی، پاراگوئه، برزیل، اروگوئه، اقیانوس اطلس جنوبی هم مرز است. آرژانتین هشتمین کشور بزرگ جهان است که بیش از ۴۴ میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن ۲٫۷۸۰٫۴۰۰ کیلومتر مربع دارد.

اگر قصدتان این است که در این کشور زندگی کنید باید بدانید یکی از ارزانترین کشورهای جهان است. یک آپارتمان کوچک با قیمت ۱۰۰ دلار در ماه یا تقریبا ۲۷ دلار در هر شب هزینه خواهد داشت. از سوی دیگر یک وعده غذایی در حدود ۱٫۷۰ دلار برای شما هزینه دارد و قهوه تقریباً ۰٫۵۵ دلار است.

ویتنام

کشور ویتنام یکی از شرقی‌ترین کشور در شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا است و با چین، لائوس و کامبوج هم مرز است. ویتنام تقریباً ۹۵٫۵ میلیون نفر جمعیت را در مساحتی معادل ۳۳۱،۲۱۲ کیلومتر مربع جای داده است.

ارزانترین شهر در ویتانم ناه‌ترانگ است که برای یک آپارتمان یک خوابه در این شهر باید هر شب ۲۴ دلار هزینه شود که معادل حدود ۲۵۹ دلار در ماه است.

قیمت یک وعده غذا در ویتنام ۱٫۷۳ دلار است و هزینه نوشیدن قهوه ۰٫۵۸ دلار بوده که بسیار خوب است. تمامی فعالیت‌ها و تفریحات در این کشور بسیار ارزان است و زندگی در این کشور ماهانه ۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

نپال

کشور نپال در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. جمعیت این کشور ۲۹٫۳ میلیون نفر است که در مساحتی معادل ۱۴۷٫۱۸۱ کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. این کشور با کشورهای چین و هند هم مرز است.

در این کشور هزینه اقامت در یک آپارتمان کوچک در ارزانترین شهر ۱۶۴ دلار در ماه هزینه خواهد داشت که معادل ۲۳ دلار در هر شب است. هزینه قهوه نیز در این کشور ۰٫۷۳ دلار است و یک وعده غذایی حدود ۲٫۰۸ دلار تمام می‌شود.