ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 101591

کابینت ها نیز مثل بسیاری دیگر از وسایل موجود در بازار دارای قیمت های متنوعی هستند. در حقیقت رقم میان کمترین قیمت کابینت ها  تا گران ترین آنها رقمی بسیار زیاد است.

ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار
ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار

در این مقاله سعی شده به معرفی کابینت های ارزان قیمت و گران قیمت پرداخته شود تا کسانی که در جستجوی کابینت هستند بتوانند از آن استفاده کنند.

به طور معمول ارزان ترین نرخ کابینت های آشپزخانه مربوط به کابینت های مدرن می باشد . و البته این موضوع کابینت های پلی گلاس را در خود جای نمی دهد.

در میان طیف های وسیع کابینت ها، قیمت کابینت ام دی اف از تمام کابینت ها مناسب تر است . این کابینت اولین مدل از کابینت ها است که بعد از صنعت لترون کاری بر سر کار آمده است.

بنابر این توصیه می کنیم که اگر شما هدف شما در هنگام خرید، کاهش هزینه ها می باشد،  می توانید برای بدنه کابینت های تان از لترون و یا ملامینه استفاده کنید.

این دو نوع جنس کابینت ها تا حدی موجب کم شدن قیمت ها در خرید می شوند اما در نهایت توصیه طراحان برای مشتریان و خریداران استفاده از جنس ام دی اف است . دوام ام دی اف در برابر رطوبت و تحمل وزن به مراتب از دو نوع اول بیشتر است.

ارزان ترین قیمت کابینت ها

شاید به خاطر داشته باشید از گذشته های دور کابینت های فلزی زیبایی بخش آشپزخانه ها بودند و هنوز هم در برخی خانه ها همچنان استوار در حال خدمت  رسانی هستند.

البته مدتهاست که این کابینت ها شاید به آن صورت مورد استفاده قرار نگیرند، یعنی اقبال کمتری نسبت به دیگر انواع کابینت ها به این مدل وجود دارد و صد البته که در کنار وفاداری این کابینت ها معایبی هم می توان برای شان تراشید.

ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار
ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار

از جمله معایب کابینت های فلزی شکل و ظاهر سادگی آنها می باشد در هر صورت اگر شما به دنبال کابینت های ارزان قیمت و به صرفه تر از نظر هزینه ها هستید، لین نوع کابینت ها جزء ارزان ترین کابینت ها در بازار به شمار می‌آیند.

در مورد کابینت های ملامینه هم باید بگوییم که این نوع کابینت ها با ورق های نئوپان ساخته شده اند، البته نه نئوپان معمولی، نئوپان هایی که روکش آنها ملامینه است.

این دسته از کابینت ها هم تقریبا قیمت شان با نوع فلزی تفاوتی ندارد و از نظر قیمت ارزان هستند، اما توصیه نمی شود که همه کابینت های تان را از این جنس بسازید.

در ضمن باید است که بدانید وقتی حرف از کابینت فلزی به عنوان ارزان ترین کابینت ها به میان می آید منظور، کابینت های فلزی از جنس گالوانیزه یا آهن می باشد، کابینت های فلزی که جنس شان از استیل است اصلاً هم ارزان قیمت نیستند.

گران ترین قیمت ها در انواع کابینت

شاید فکر کنید حالا که کابینت های فلزی قدیمی ارزان ترین نوع کابینت ها هستند، پس نوع گران آن حتما دارای تکنولوژی خاصی است و شاید عجیب و غریب باشد. اما در حقیقت این گونه نیست. گران ترین کابینت ها انواع چوبی کابینت می باشند.

اتفاقا این کابینت ها نیز از انواع قدیمی این وسیله کارآمد به شمار می روند اما این روزها به خاطر تنوع و زیبایی کارهای چوبی و صد البته استحکام و دوام شان از قیمت بالایی برخوردار هستند.

ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار

البته اگر کابینت های چوبی مد نظر شما از جنس روکش چوب باشه قیمت شان ارزان تر است و اگر تمام چوب باشه گران تر خواهد شد.

در میان کابینت های گران قیمت می توان از کابینت ممبران نام برد. قیمت این کابینت ها به این صورت است که می شود گفت قیمت شان با کابینتِ روکش چوب یکی است و ارزان تر از کابینتِ تمام چوب هستند.

در خصوص کابینت های های‌گلاس هم باید گفت که قیمت شان به شکلی نیست که آنها را بتوانیم در دسته کابینت های گران قیمت جای دهیم، این نوع کابینت معمولا قیمتی میانه دارد.

نحوه شناسایی لترون و ملامینه

لترون ها همان نئوپان های قدیمی هستند، اما تفاوت شان با آنها در این است که معمولا یک لایه روکش با جنس کاغذ بر روی آن ها پرس می شود. لترون ها در حال حاضر بسیار ارزان هستند و از لحاظ جنس هم در حالتی ضعیف قرار دارند.

ملامینه هم در واقع همان  لترون است با این تفاوت که جنس روکش آن ضد آب و مغزی نئوپان ارد. بنابراین، ملامینه هم از لحاظ قیمت و استحکام از ام دی اف ضعیف تر است.

اگر شما خواهان کابینت هایی با قیمت پایین باشید، کارشناسان در این خصوص این دو جنس را پیشنهاد می دهند . اما باید گفت اختلاف قیمت لترون و ملامینه با ام دی اف کم است و استفاده کردن از آن ها پیشنهاد نمی شود.

اگر هزینه ی زیادی برای این کار در نظر ندارید، می توانید برای بدنه کابینت های تان از لترون و یا ملامینه استفاده کنید .

ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار
ارزان ترین و گران ترین کابینت های بازار

این دو جنس تا حد کمی باعث کاهش قیمت می شوند اما در نهایت توصیه می شود از ام دی اف استفاده کنید، همان طور که پیشتر گفته شد دوام ام دی اف در برابر رطوبت و تحمل وزن به مراتب از این دو بیشتر است.

نسبت قیمت های کابینت ام دی اف به دیگر کابینت ها مناسب تر است و همان طور که گفته شد این کابینت اولین طرحی است که بعد از صنعت لترون کاری به روی کار آمد.

حساسیت ورق ام دی اف در برابر آب نسبت به ملامینه کمتر است اما باز هم به رطوبت حساس است.
شما می توانید برای درب های کابینت از نئوپان ملامینه رنگی به عنوان ارزان ترین جنس استفاده کنید و بعد از آن ام دی اف مات رنگی است.


برای صفجه کابینت شما می توانید از صفحه دست ساز یا کارگاهی به عنوان ارزان ترین کابینت استفاده کنید. این نوع صفحه از یک تکه ورق که اطراف آن را با قید باریک دوبل میکنند ساخته می شود سپس دور آن را نوار پی وی سی می زنند.

همچنین باید بدانید که در کابینت های ارزان از یراق آلات ارزان هم استفاده می شود.