اردوغان: حملات هوایی روسیه غیر قابل قبول است

  • انتشار: ۱۳ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10395

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه می گوید: حملات هوایی روسیه بر خاک سوریه برای ترکیه غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رادیو آزادی، اردوغان این مسئله را در عکس العمل به کمپاین هوایی روسیه علیه شورشیان در سوریه ابراز داشته و گفته است، روسیه با این حملات اش در منطقه منزوی خواهد شد: «اقدامات اخیر روسیه در سوریه و حملات هوایی بر سوریه به هیچ وجه برای ترکیه پذیرفتنی نیست. من موقف ترکیه را به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دو بار ابراز داشتم یکی در سفر اخیرم به مسکو و دوم چند روز پیش در یک تماس تلیفونی. روسیه اشتباه بزرگی را مرتکب می شود و این اشتباه می تواند قدمی باشد که روسیه را در منطقه منزوی بسازد.»

این بیانات رییس جمهور ترکیه در حالی ایراد شده که بشار اسد رییس جمهور سوریه گفته است، روسیه، ایران و عراق در جنگ علیه تروریزم با هم متحد اند. تلویزیون دولتی ایران دیروز از قول اسد گزارش داد که پیش بینی کرده است این چهار کشور به نتایج عملی دست خواهند یافت.

اسد گفته است، اتحاد روسیه، ایران، سوریه و عراق باید موفق گردد در غیر آن تمام منطقه ویران خواهد شد.

این اولین بیانات اسد بعد از آن است که روسیه حملات هوایی را علیه مواضع شورشیان در سوریه به روز چهارشنبه گذشته آغاز کرد.

این حملات تا دیروز به شدت ادامه داشتند. وزارت دفاع روسیه دیروز گفت: طیاره های جنگی روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته ده هدف داعش را بمبارد کرده اند و در جریان این حملات کمپ تروریستی به شمول فابریکه تولید کمربند های انتحاری هدف قرار گرفتند.

وزارت دفاع روسیه همچنان گفت که قوای هوایی روسیه ار آغاز حملات هوایی اش علیه داعش به اینسو بعنی از چهارشنبه گذشته به این طرف مسیر اکمالاتی داعش را مختل نموده و به فعالیت های این گروه صدمۀ زیاد وارد کرده است.

بعد از ایالات متحده و عربستان سعودی، ترکیه سومین مخالف بزرگ عملیات نظامی روسیه علیه مواضع داعش میباشد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟