ارائه گزارش حمله به بیمارستان قندوز به تعویق افتاد

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 10947

اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحد امریکا گفته که ارائه یافته‌های گزارش چگونگی حمله بر بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز، به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، قرار بود وزارت دفاع امریکا یافته‌هایش درباره چه‌گونگی حمله هوایی نیروهای امریکایی بر بیمارستان پزشکان بدون مرز را در هفته سوم ماه جاری میلادی پخش کند، اما وزیر دفاع امریکا گفته که بررسی این حمله زمان بیشتری نیاز دارد.

آقای کارتر افزوده که تاکنون بررسی‌های آن‌ها، تکمیل نشده است.

پس از سقوط قندوز به دست طالبان نیروهای امریکایی یک بیمارستان مربوط به پزشکان بدون مرز را در شهر قندوز بمباران کردند که از اثر آن دست‌کم ۲۲ تن از کارمندان و مریضان این بیمارستان کشته شدند.

اما در روزهای اخیر گزارش‌ها به نقل از سازمان پزشکان بدون مرز می‌رسانند که سه جسد دیگر این حمله نیز پیدا شده‌اند و شمار تلفات به ۲۵ تن رسیده است.

این موضوع انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. حکومت نیز اعلام کرد که این موضوع به صورت جدی بررسی شود.

اشتون کارتر افزوده که پنتاگون درباره کسانی‌که در این حمله کشته شده‌اند، حساب خواهد داد.

کارتر گفته که: «ما می‌خواهیم این گزارش به گونه‌ی درست تکمیل شود. پاسخ‌گویی بخشی از تعهد ما به کسانی که در قندوز درگذشتند، می‌باشد و همه چیز باید در این‌جا در وزارت دفاع آگاه شود.»

پس از حمله نیروهای امریکایی بر این شفاخانه، وزارت دفاع امریکا، سازمان ناتو و حکومت بررسی‌های جداگانه را در این باره آغاز کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟