اختلاف ترکیه و اسپانیا بر سر تجهیزات پزشکی پایان یافت

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82446

اختلاف میان اسپانیا و ترکیه بر سر خرید محموله دستگاه تنفسی و مصادره آن در آنکارا، با ارسال این محموله به اسپانیا پایان یافت.

آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا که صبح شنبه با انتقاد از عملکرد دولت ترکیه عنوان کرده بود این کشور محموله دستگاههای تنفسی که اسپانیا از چین سفارش داده بود را مصادره کرده است، شامگاه شنبه اعلام کرد: کشور دوست ما ترکیه، با سخاوت تصمیم گرفته که این محموله پزشکی را به اسپانیا ارسال کند. در اینجا به طور شفاف و صریح اعلام می کنم که در مقابل ترکیه ترکیه به طور ناعادلانه ای مورد انتقاد قرار گرفت و گناهکار شناخته شد.

وی افزود: ترکیه در این خصوص از سوی احزاب مخالف دولت در اسپانیا مورد انتقاد قرار گرفت که این اقلام را مصادره کرد یا دزدید. آنهایی که در رسانه، گروههای سیاسی و افکار عمومی این اظهارات را علیه ترکیه به کار بستند باید بدانند که این اقدامات به روابط دو جانبه ما آسیب می رساند.

وزیر خارجه اسپانیا اظهار داشت: اتفاقی که افتاد این بود، خرید تجهیزات پزشکی از دو بخش مستقل انجام گرفته بود اما تحویل آنها به تعویق افتاد. ترکیه قبلاً استفاده از این دستگاهها برای بیماران خود را می خواست اما با توجه به نیاز فوری که ما داشتیم تصمیم به تقسیم آن گرفته و امشب (شنبه شب) این محموله را برای ما ارسال کرد. 

به نقل از تسنیم؛ طی هفته های گذشته اسپانیا سفارش ۱۵۰ دستگاه تنفسی به ارزش ۳ میلیون یورو را به یک شرکت ترکیه داده بود. اما با اوج گرفتن این بیماری در ترکیه، مقامات ترک جلوی خروج این دستگاه را گرفتند که این موضوع انتقاد وزیر خارجه اسپانیا و بخشی از جامعه اسپانیا را به همراه داشت. این محموله پس از ۲ هفته سرانجام شب گذشته اجازه ترخیص پیدا کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟