اتهام «دریافت رشوه» از وزرا علیه ظاهر قدیر، معاون اول پارلمان

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3730

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان، «ظاهر قدیر» معاون اول مجلس نمایندگان را متهم به درخواست‌های نا مشروع از نامزد وزرا، برای دادن رای اعتماد به آنان کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، اقبال صافی، نماینده مردم کاپیسا در مجلس نمایندگان، قبل از ظهر امروز، ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان را متهم کرد که با جمع کردن شماری از نامزد وزیران، از آنان در خواست پول کرده است.

به گفته صافی، آقای قدیر هنگام ورود نامزد وزیران، تلفن‌های آنها را ضبط کرده تا از جریان گفت‌وگوها و در خواست‌هایش، صدا یا تصویر گرفته نشود.

ظاهر قدیر اما، این اتهامات را به شدت رد کرده است.

گفته می‌شود که ظاهر قدیر رییس گروپ پارلمانی موسوم به «کاروان صلح» است اما برخی از نمایندگانی که نامشان در لیست این گروپ قرار دارد از عضویت‌شان خبر ندارند. آنان می‌گویند که آقای قدیر به این شیوه از آنان سوء استفاده کرده است.

اقبال صافی، عملکرد آقای قدیر را باعث بی‌آبرویی خانه ملت خوانده است، با این حال مسوولان کمپاین برخی از نامزد وزرا، به خبرگزاری بخدی گفتند که برخی از وکلا، در قبال دادن رای اعتماد به نامزد وزرا، درخواست پول از پنج تا بیست هزار دالر کرده‌اند.

آنان که نخواستند نامشان در این گزارش ذکر شود می‌گویند که در دوره پیش برخی از نامزدان از دادن پول به نمایندگان امتناع کرده و به همین دلیل نیز نتوانستند رای اعتماد وکلا را بگیرند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟