ابراز نگرانی ناتو از تلفات نیروهای امنیتی افغان در جبهات جنگ

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15864

در پی تلفات اخیر در جبهات جنگی در اکثریت مناطق کشور، فرمانده عمومی ناتو در افغانستان می گوید؛ افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان در میادین جنگ نگران کننده است.

بعد از تلفات اخیر نیروهای امنیتی در جبهات جنگی، جنرال جان نیکلسون، روز گذشته (جمعه) گفت: “بیشترین تلفات را نیرو های پولیس متقبل می‌شود.”

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد اصلاحات در رهبری و نظام تدارکات نیرو های افغان و کاهش وابستگی آنان به پوسته‌های امنیتی، میزان تلفات نیرو های افغان کاهش یابد.

فرمانده نیرو های بین‌المللی در افغانستان، می‌افزاید: عدم موجودیت تجهیزات کافی در پوسته‌های امنیتی، یکی از دلایل اصلی تلفات نیرو های افغان به شمار می‌رود.

به گفته‌ای این مقام ارشد امریکایی و ناتو، نیرو های ویژه افغان، ۸۰ درصد عملیات‌های خود را به گونه مستقلانه انجام می‌دهند که تنها در ده درصد این عملیات‌ها، معلومات استخباراتی و یا هم حمایت هوایی از سوی نیرو های خارجی به نیروهای ویژه افغان فراهم می‌گردد.

جنرال نیکلسون، می‌گوید: “طالبان در حال حاضر بر ده درصد خاک افغانستان تسلط دارند و در ۲۵ درصد دیگر مناطق افغانستان، جنگ برای کنترول آن بین نیرو های افغان و طالبان جریان دارد.

این در حالیست که جنرال جان نیکلسون، امضای توافق‌نامه صلح میان دولت و حزب اسلامی افغانستان را یک گام “دل‌گرم کننده” به خاطر تلاش برای پایان دادن جنگ در کشور خواند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟