آیت الله خامنه ای: اعتراض نکردن به اقدامات آمریکا یک «سیاست شیطانی» است

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 65394
سخنرانی آیت الله خامنه ای

رهبرانقلاب ایران در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج تاکید کرد: دولت سعودی بدون امنیتی کردن محیط امنیت و کرامت حجاج را تأمین کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ایسنا، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران صبح امروز در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج، فریضه حج را مجموعه ای استثنایی و ممتاز از ارزشهای مورد تمجید اسلام خواند و بر وجود مفاهیم سیاسی ضروری نظیر وحدت، دفاع از مظلومان و برائت از مشرکین در حج تأکید کرد.

در این دیدار که در آستانه آغاز اعزام زائران بیت الله الحرام انجام شد، رهبر عالی ایران، حج را نمونه کوچکی از جامعه اسلامی برتر و مظهر تمدن نوین اسلامی خوانده و افزود: در حج، عروج اخلاقی و معنوی و روحی، و تضرع و خشوع در کنار پیشرفت زندگی مادی قرار می‌گیرد.

آیت الله خامنه ای با اشاره به وجوه مختلف حج، افزود: در حج در کنار مظاهر معنوی شاهد مظاهر حیات اجتماعی اسلام همچون «وحدت، برادری و یکرنگی»، «تجمع مردمی در عرفات، مشعرالحرام و منا» و «تحرک و طواف و سعی» هستیم و همزمان با این مظاهر برجسته، تجلی با شکوهی از «اخلاق، برادری و گذشت» به نمایش درمی آید.

وی «ابعاد سیاسی حج» را یکی دیگر از ویژگی های این فریضه استثنایی برشمرد و تأکید کرد: اینکه برخی می گویند حج را سیاسی نکنید، سخن نادرستی است زیرا ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است.

رهبر انقلاب ایران افزود: وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن، و یا برائت از مشرکین، همه اموری سیاسی و مطابق تعالیم اسلام هستند بنابراین ابعاد سیاسی حج، همان تکلیف دینی و عبادت است.

آیت الله خامنه ای خاطرنشان کرد: برائت از مشرکین یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است و به همین دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هر سال، به بهترین وجه انجام شود.

وی تأکید کرد: در کنار حرکات سیاسی دینی، اقدامات سیاسی غیردینی و شیطانی هم وجود دارد، همانند اینکه بگویند در حج به امریکا اعتراض نکنید و یا از مشرکین ابراز برائت نکنید.

آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دولت سعودی وظایف سنگین برای «تأمین امنیت زائران بدون امنیتی کردن محیط و حفظ حرمت و کرامت حجاج» برعهده دارد، افزود: حجاج باید با بهره گیری از فرصت کم نظیر و مغتنم حج و توجه به ابعاد اجتماعی، سیاسی و اخلاقی آن، شأن یک مؤمن قدردان حج ابراهیمی را رعایت کنند.

رهبر انقلاب ایران با اشاره به دشمنی عمیق امریکا و دیگر مستکبران با حقایق اسلامی افزودند: تهاجم وحشیانه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی زورگویان جهانی به ملتهای مسلمان نشان دهنده عمق خصومت آنان با معارف اسلامی است.

وی حقایق و معارف اسلام را ضدمنش ظالمانه مستکبران خواند و افزود: پایبندی جوامع اسلامی به مبانی و شریعت اسلام و تسلیم نشدن آنها در مقابل زورگویی ها، مایه پیروزی و پیشرفت و صلاح و نجات امت اسلامی خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟