آیا احمد مسعود، پرچمدار محور مقاومت می شود؟

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 115442

گزارش های موثق و منابع معتبر می رساند و تایید می کند که فرماندهان پیشین جهادی و خانواده ها و فرزندان شهدای جهاد و مقاومت، آماده می شوند تا زیر چتر کلان فرزند قهرمان ملی، احمد مسعود بسیج شده و گرد هم ایند.

واقعیت این است که یاران و پیروان فرمانده مسعود که اکنون در سیاست افغانستان دخیل اند، کارنامه ی قابل قبول از خود به یادگار نگذاشتند. بسیاری از ناملایمات، شکست ها و ناکامی های کنونی خطه مقاومت، محصول معاملات پیدا و پنهان شماری از یاران و همسنگران فرمانده مسعود پس از شهادت وی است.

برخی داعیه داران راه و آرمان مسعود، کارنامه ی جز معامله گری و واگذاری میدان به حریف، هیچ دستاوردی طی دو دهه سیاست ورزی ندارند. به همین دلیل فرماندهان جهادی، فرزندان شهدا و مجاهدان راه مسعود، تنها فرد مورد اعتماد خود را احمد مسعود می دانند و حاضر اند تحت فرماندهی احمد مسعود بار دیگر محور مقاومت را شکل داده و در تمام نقاط کشور توسعه بخشند.

هواداران فرمانده مسعود که شمار شان به هزاران تن می رسد، می خواهند این بار نیز چون گذشته، حماسه های جدید بیافرینند. شناختی که من از احمد مسعود دارم، او به درستی محور مقاومت را مدیریت کرده و آن را به زودی به عنوان طرف اصلی قضیه افغانستان تبدیل خواهد کرد. زیرا مردم حوزه مقاومت بویژه نسل جوان غیر از احمد مسعود به سایر کنشگران معامله گر و درباری، باور و اعتماد ندارند و تنها گزینه قابل اتکا و اعتماد و صاحب درایت را در وجود احمد مسعود یافته اند.

دکتر عبداللطیف نظری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟