آموزش کف خوانی + معنای خطوط کف دست

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 83057

دانستن معانی خطوط کف دست، همیشه برای همه ی افراد جذاب و سرگرم کننده به نظر می رسیده است، در این مقاله همراه شما هستیم با آموزش کف خوانی و معانی خطوط کف دست و پا.

آموزش کف خوانی

طبق گزارش های تاریخی کف بینی ریشه در فرهنگ چینی و هندی دارد، از دیوار نگاره‌های موجود در آثار باستانی هندوستان و کلماتی که از برهمنیزم بر جای مانده است چنین بر می اید که کف بینی در از زمان های قدیم در میان هندیان شهرت بسیار داشته است.

در چین نیز کف بینی تاریخچه‌ای طولانی دارد و از زمان سلسله ژو ( ۲۵۶-۱۰۴۶ قبل از میلاد) یعنی حدود سه هزار سال پیش رواج داشته است.

گفته می شود اولین کف بینی کامل و درست در چین در سلسله هان غربی ( ۹ بعد از میلاد مسیح- ۲۰۲ قبل از میلاد) بوده که توسط خو فو نوشته شده است.

امروزه کف بینی در سراسر جهان انجام می شود و طرفداران زیادی دارد، و حتی در برخی مناطق کلاس های آموزش کف خوانی برگزار می گردد و هدف از این کار معمولا ارزیابی شخصیت و آینده افراد عنوان می شود.

به هر روی، چه اینکه شما این کار را برای سرگرمی و تفریح بخواهید و یا واقعا از این طریق می خواهید به نکاتی در شخصیت و آینده خود پی ببرید، این مقاله به شما کمک می کند که مرحله به مرحله اموزش کف خوانی را ببینید.

در نظر داشته باشید که کف بینی تنها به خواندن خطوط دست و پا گفته نمی شود بلکه تحلیل و خواندن خطوط بازو و انگشت و ناخن ها را نیر شامل می شود.

در واقع شما با خواندن خطوط کف دست افراد و اندازه و شکل دست ها و طول انگشت ها و انعطاف پذری آنها و شکل ناخن ها و… می توانید به رازهای در خصوص شخصیت و دارایی و دانایی و خرد و حتی شغل و ازدواج و دیگر مسائل دیگر افراد پی ببرید.

آموزش کف خوانی
آموزش کف خوانی

برای یادگیری و آموزش کف خوانی باید توجه داشته باشید که مرحله به مرحله پیش رفته و صبور باشید:

مرحله اول: انتخاب دست

قبل از اینکه اقدام به خواندن کف دست کنید باید دست درست را انتخاب کنید. تفکرات و باورهای زیادی در خصوص انتخاب درست دست وجود دارند برخی بر ا ین عقیده اند که در زنان دست درست دست راست است و در مردان دست درست، دست چپ می باشد.

برخی می گویند که خطوط دست راست زنان، درباره اتفاقات آینده است و خطوط دست چپ مربوط به جریانات گذشته می باشد. و برای مردان این قضیه به صورت عکس اتفاق می افتد.

همچنین گروهی بر این باورند که آن دستی که دارای خطوط واضح است از گذشته و اتفاقات مربوط به گذشته خیر می دهد و دستی که خطوط ناواضع دارد نشان از آینده می دهند.

آنچه که در این باره مسلم است این است که یکی از دست ها دست اصلی است. در علم آموزش کف خوانی اینطور عنوان شده است که دست چپ خصوصیات فیزیکی و مادی ای که فرد با آن متولد شده است را نشان می دهد

و دست راست به شما می نمایاند که در آینده قرار است چه چیزهایی برایتان رقم بخورد.

پس نکته اول در آموزش کف خوانی این است که طبق اصول علم کف بینی دست راست دست اصلی و دست چپ دست مکمل می باشد.

مرحله دوم: شناسایی خطوط اصلی

در بعضی منابع سه و در برخی دیگر سه خط اصلی در کف بینی تعیین شده است:

خط زندگی

خط زندگی از نزدیکی انگشت شست شروع شده و با یک قوس به مچ دست ختم می شود.

این خط نشان دهنده سلامت جسمی و به طور کلی رفاه و تغییرات مهم در زندگی می باشد.

اکثر افراد بر این گمان هستند که خط زندگی خطی است که طول عمر هر فرد را تعیین می کند در حالیکه این امر واقعیت نداشته و در واقع این خط نشانگر توانایی های جسمی و انرژی زندگی در هر فرد می باشد.

حوادثی که منجر به تحولات عظیم در زندگی افراد می شود و یا آسیب های جدی و یا بیماری ها در طول زندگی هر فرد با این خط تبیین می شود.

خط سر (عقل و خرد)

خط سر که به آن خط خرد یا هوش نیز گفته می‌شود دومین خط مهم در آموزش کف خوانی است.

این خط از لبه کف دست بین انگشت شست و سبابه شروع می‌شود وبا گذر از کف دست سبب می شود که خط زندگی در پایین دست و خط عشق در بالا قرار گییرند.

خط سر، بیانگر میزان عقل، اعتقاد، طرز تفکر، توان فکری، میزان تلاش، توانایی و خلاقیت، هوش و حافظه، خود کنترلی و… می باشد.

به طور کلی، یک خط سر عمیق و باریک برای یک فرد ایده آل است.

اگر چنین خطی دارید، نشان می‌دهد که شما باهوش هستید. همچنین طول، زاویه خمیدگی، زنجیره‌ها، شاخه‌ها و ستاره‌های خط سر، معانی مختلفی را می‌رسانند.

داشتن خطی با نشانه های بالا، نشان می‌دهد که شما ذهن بسیار بازی دارید. پاسخگو هستید، خوب فکر می‌کنید و با ملاحظه‌تر از دیگران به شمار می روید و به این معنای است که بسیار فکر می‌کنید و به نتایج خوبی می‌رسید.

همچنین داشتن این خط بیانگر سبک یادگیری فرد، شیوه برقراری ارتباط، روشنفکری و شور و اشتیاق برای کسب دانش محسوب می شود. یک خط منحنی به خلاقیت و ایده های نو مربوط می شود در حالی که خطی مستقیم بیان کننده طرز تفکری کاربردی و برنامه ریزی شده است.

خط قلب

خط قلب که خط عشق هم نامیده می شود یکی از سه خط اصلی در علم کف بینی است. ( آموزش کف خوانی )

این خط دقیقا بالای خط سر قرار دارد و در لبه کف دست زیر انگشت کوچک واقع شده است و از کف دست می‌گذرد و به پایین انگشت وسط یا انگشت سبابه یا جایی که به هم متصل می‌شوند می‌رسد.

عمیق بودن خط قلب نشان از عواطف و مصیبت های عمیق تر آن است.

خط عشق، طرز فکر فرد را نسبت به عشق و کیفیت عشق نشان می‌دهد.

اینکه دارای احساسات عمیق هستید یا نه، و چه اینکه احساس شما پیچیده باشد یا ساده، این‌ مطلب که ازدواج خوبی خواهید داشت یا خیر و تعیین نوع روابط شخصی شما در این خط مشخص می‌شود.

خط سرنوشت

خط سرنوشت که تنها در برخی افراد وچود دارد نشان دهنده میزان حوادث و پیشامد هایی است که خارج از کنترل فرد، زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد. این خط در مرکز دست قرار دارد. (اموزش کف خوانی)

گفتنی است که علاوه بر این خطوط اصلی، خطوط فرعی نیز در کف بینی اهمیت دارند مانند خط ازدواج، خط آفتاب، خط فرزندان، خط پول، خط سلامت، خط مسافرت، خط دستنبند، خط مریخ، خط سلیمان، حلقه زحل، حلقه ونوس، حلقه آپولو و حلقه عطارد.