آمریکا: روسیه با حمایت از طالبان در تلاش کاهش نفوذ آمریکا در منطقه است

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44631

وزارت دفاع آمریکا می گوید که روسیه با ایجاد راهکارهایی در تلاش است تا از نفوذ بیشتر ایالات متحده در افغانستان جلوگیری کند.

وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون در گزارشی به کانگرس این کشور گفته است که مسکو راه هایی را جستجو می کند تا از نفوذ ایالات متحده در منطقه بکاهد.

بر بنیاد این گزارش، مسکو با حمایت از طالبان، پخش معلومات غلط در مورد حمایت امریکا از داعش و انتشار اطلاعات دروغین در مورد اهداف امریکا در افغانستان و ترغیب کشورهای آسیای مرکزی به عدم همکاری از تلاش های امریکا و ناتو برای تامین ثبات، در صدد کاهش نفوذ امریکا در منطقه است.

این گزارش در حالی از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است که پیش از این مقامات نظامی آمریکا، بارها روسیه را به حمایت از طالبان متهم کرده بود.

چندین مقام نظامی آمریکا گفته بود که روسیه جنگ افزارهایی را در اختیار طالبان قرار می دهد تا از نفوذ داعش به مناطق شمالی افغانستان و راهیابی این گروه تروریستی به کشورهای آسیای میانه جلوگیری کند.

روسیه اما این اتهامات را رد می کند و می گوید که با طالبان به منظور آوردن صلح در افغانستان گفتگو می کند و این گروه را حمایت تسلیحاتی نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟