آمریکا: توقیف وبسایت‌های ایرانی، ارتباطی به مذاکرات وین ندارد

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 115479

سخنگوی کاخ سفید، تاکید کرد که بین دو موضوع توقیف دامنه‌های وبسایت‌های خبری مرتبط با ایران و گفت‌وگوهای وین، ارتباطی وجود ندارد.

به نقل از ایسنا، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در توییتی نوشت: به تازگی دور ششم مذاکرات پایان یافته و همه تیم‌های مذاکره کننده در پایتخت کشورهای خود در حال مشورت در این زمینه هستند. ما ادامه مذاکرات را پیشرفت در مسیر دستیابی به راه حل دیپلماتیک می دانیم. ما امیدواریم که طرف‌های دیگر مذاکرات نیز همین گونه به مساله نگاه کنند. بار دیگر می‌گویم که این اقدام توسط وزارت دادگستری صورت گرفت و نه به شکل هماهنگ با دیگر جنبه های مذاکراتمان.

وزارت دادگستری آمریکا شامگاه سه شنبه با اشاره به تحریم هایی که مانع سازمانها از ارائه خدمات به ایران می شوند، اعلام کرد که بیش از ۳۰ وب‌سایت مورد استفاده رسانه های دولتی ایران را مسدود کرده است.

این وزارتخانه آمریکایی در یک بیانیه گفت که اقدام مربوطه شامل ۳۳ وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون ایران (IRTVU) و سه وب سایت دیگر مورد استفاده کتائب حزب الله به خاطر تخطی از تحریم‌های آمریکا می شود.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین در بیانیه‌اش آورده است که در اکتبر گذشته، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(OFAC) اتحادیه رادیو و تلویزیون ایران را به خاطر اداره شدن توسط حکومت ایران در لیست سیاه قرار داده بود، بنابراین برای فعالیت در آمریکا به مجوز OFAC احتیاج داشتند.

سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در واکنش به توقیف دامنه برخی وب‌سایت‌های ایرانی توسط آمریکا، آن را تلاش برای محدودسازی آزادی بیان تلقی کرد.

شاهرخ ناظمی، سخنگوی هیئت نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل درباره توقیف دامنه برخی از وب سایت ها از سوی وزرات دادگستری آمریکا گفت که این کشور سعی دارد مانع آزادی بیان شود.

ناظمی ادامه داد: با رد کردن این اقدام غیرقانونی و زورگویانه که تلاشی است برای محدودسازی آزادی بیان، این مسئله از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟