روحانی در دیدار با عبدالله:

آمریکا به دنبال بهره برداری انتخاباتی از مذاکرات صلح در افغانستان است

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 95848

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در تهران ضمن ابراز امیدواری در خصوص موفقیت تلاش ها برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان یادآور شد: مهم این است که مردم افغانستان بعد از سال‌ها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاورد‌های خود دست یابند و راه حل این مشکل نیز گفتگو‌های سیاسی و مذاکره بین افغان‌ها است.

روحانی با بیان اینکه دخالت و حضور آمریکا به عنوان یک کشور متجاوز در افغانستان با خواست و نظر مردم این کشور همسو نبوده است تصریح کرد: دولت آمریکا که در سیاست‌های خود در منطقه و جهان شکست خورده و موفقیتی نداشته است، به دنبال بهره برداری انتخاباتی از مذاکرات صلح در افغانستان است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به افتتاح راه آهن خواف – هرات در روز‌های آینده، اتصال راه آهن‌های ایران و افغانستان را موجب تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و افزود: ایران آمادگی دارد که با اتصال خط لوله گاز و فراورده‌های نفتی به افغانستان امکان استفاده مردم این کشور از این انرژی‌ها را فراهم کند.

عبدالله عبدالله نیز با قدردانی از حمایت‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات و تلاش‌ها برای برقراری صلح و امنیت پایدار در افغانستان ابراز امیدواری کرد که با حمایت و مواضع ایران، مذاکرات صلح افغانستان و برقراری امنیت و آرامش پایدار در این کشور به نتیجه برسد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی همچنین از میزبانی ایران از مهاجرین افغانستانی در سال‌های متمادی جنگ و درگیری در این کشور قدردانی کرد و افزود: دیدار‌های خوبی با مقامات ایران در سفر به تهران انجام شد و توافقات دو کشور در زمینه‌های مختلف نیز پیگیری خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟