آماری وحشتناک از تلفات نیروهای امنیتی افغانستان که بنا بر درخواست حکومت سری باقی می ماند

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40709

در یک گزارش تازه به نشر رسیده بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان، نیروهای آمریکایی به این نهاد آمریکایی گفته اند که هر سال بیش از 5 هزار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان جان خود را از دست می دهند، اما بنا بر درخواست حکومت این آمار مخفی باقی می ماند.

فرانس پرس گزارش داده است که نیروهای آمریکایی به بازرس ویژه آمریکا گفته‌اند که شمار نیروهای کشته شده افغان هر سال بیش از ۵۰۰۰ تن است اما بنا به درخواست دولت افغانستان این اطلاعات سری مانده است.

علاوه بر این، آمار مناطقی که هم‌اکنون تحت کنترل نیروهای طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی هستند، به ۱۴.۵ درصد از ۴۰۷ ناحیه افغانستان رسیده که بیشترین آمار از زمان ثبت آن از جانب بازرس ویژه در امور بازسازی افغانستان از اواخر ۲۰۱۵ است.

این در حالی است که دولت کنترل ۵۶.۳ درصد از مناطق افغانستان را در دست دارد. میزان جمعیتی که در این مناطق متمرکز هستند حاکی از آن است که از ماه اوت ۲۰۱۶، کنترل دولت افغانستان بر مردمش با کاهش مواجه بوده است.

در گزارش بازرس ویژه در مساله بازسازی افغانستان آمده است: روند کلی فعالیت‌های شبه نظامیان در کنترل جمعیت افغانستان از ۹ درصد در اوت ۲۰۱۶ به ۱۲ درصد در ژانویه ۲۰۱۸ رسیده است.

این سند همچنین از افزایش میزان تلفات غیرنظامیان همزمان با افزایش عملیات نیروی هوایی افغانستان خبر می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟