آلیس والتون و ثروت افسانه ای اش

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 100216

شاید ثروت صرفا خوشبخی به همراه نیاورد اما مطمئنا بدبختی نیز به همراه نخواهد آورد. آلیس والتون مثال خوبی برای این موضوع است. اما آلیس والتون کیست؟ با ما همراه باشید تا بفهمید آلیس کیست؟

آلیس افسانه‌ای

ثروتمندترین زن دنیا در تاریخ ۷ اکتبر ۱۹۴۹در ایالت آرکانزاس در ایالات متحده آمریکا دیده به جهان گشود. او «آلیس اوئیس والتون» Alice Walton، نام داشت. آلیس فرزند «سام والتون» مؤسس شرکت وال مارت و خواهر «اس. رابسون والتون»، «جیم والتون» و «جان والتون» بود.

آلیس والتون و ثروت افسانه ای اش
آلیس والتون و ثروت افسانه ای اش

والتون تحصیلات خود را در دانشگاه ترینتی ایالت تگزاس آمریکا در سال ۱۹۷۱ به پایان رساند. وی برای مدتی اندک وارد حرفه تجارت خانوادگی شان شد و به عنوان خریدار لباس کودک همکاری خود را با شرکت وال مارت شروع کرد.

او کارش را در مدیریت مالی به عنوان آنالایزر و مدیر مالی شرکت «فرست کامرس» آغاز کرد. او سپس به عوان نایب رئیس و سرپرست تمام فعالیت های مربوط به سرمایگذاری گروه بانک آورست مشغول به کار گردید.

اما فعالیت حرفه ای وی با فعالیت در حوزه سرمایگذاری شروع شد که به دنبال آن والتون در سال ۱۹۸۸، بانک سرمایه گذاری لاما را افتتاح و خود در سمت رئیس و مدیر ارشد اجرایی آن مشغول به کار گردید. وی برای مدتی واسطه معاملات بازرگانی ای. اف. هوتون بود.

آلیس یکی از علاقه مندان پروپا قرص اسب سواری است و هم اکنون در مینرال ولز در ایالت تگزاس زندگی می کند. او در سال ۱۹۸۹ با خودروی خود با خانمی برخورد کرد که بعداً در نتیجه جراحات زیاد فوت نمود.

آلیس و وال مارت

وال مارت شرکتی آمریکایی می باشد، که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپر مارکتها و هایپرمارکت ها در سراسر دنیا است. این شرکت در میان بزرگترین شرکتهای دنیا، در رده اول است. در سال مالی ۲۰۱۹ شرکت وال مارت با فروشی معادل ۵۱۴ میلیارد دلار، به عنوان بزرگترین شرکت دنیا بر پایه میزان درآمد شناخته شد.

«سم والتون»، بنیانگذار وال مارت بود. وی بخش عمده سهام شرکت را برای دخترش آلیس به ارث گذاشت و او را به ثروتمندترین زن دنیا تبدیل نمود.

آلیس برخلاف برادر خود هیچ نقش مستقیمی در اداره امور وال مارت ندارد اما به شکل عجیبی همیشه آماج انتقادهای شدید کارمندان ناراضی این شرکت قرار می گیرد و به عدم توجه و نادیده گرفتن دستمزد اندک و مشکلات آنها متهم میگردد.

ثروت آلیس والتون

این تاجر آمریکایی در سال ۲۰۱۲ با دارایی خالصی معادل ۲۶٫۳ میلیارد دلار، دومین زن و سیزدهمین فرد ثروتمند ساکن در ایالات متحده آمریکا است.

آلیس والتون و ثروت افسانه ای اش
آلیس والتون و ثروت افسانه ای اش

مجله فوربس در شهریور ماه ۱۳۹۹ اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان نمود که بر این اساس آلیس والتون به عنوان ثروتمندترین زن دنیا شناخته شد.

وی بزرگترین سهامدار فروشگاه زنجیره ای وال مارت و عضو هئیت مدیره این شرکت میباشد و دارای او در سال ۲۰۱۹ در حدود ۴/۵۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

هنر و خیریه

آلیس والتون بیشترین زمان خود را برای حمایت از هنر و هنرمندان اختصاص داد. وی مجموعه اختصاصی شگفت انگیزی از آثار هنرمندان سرشناس مانند اندی وارهول، نورمن راکول و جورجیا اوکیف دارد. این مجموعه بی نظیر بیش از صد میلیون دلار ارزش دارد.

والتون از دوران نوجوانی به آثار هنری علاقمند شد. هنگامی که اولین اثر هنری اش را خریداری نمود ۱۰ ساله بود. این اثر بازسازی یکی از تابلوهای پیکاسو بود که به گفته وی آنرا به ارزش ۲ دلار خریده بود.

والتون در گفت و گویی با وب سایت نیویورکر در این باره می گوید: «جمع آوری آثار هنری یکی از لذت ها و عشق به این آثار بخش مهمی از زندگی من بوده است».

وی در سال۲۰۱۱ موزه ای با سرمایه گذاری پنجاه میلیون دلار با نام «موزه پل کریستالی هنر آمریکایی» در ایالت آرکانزاس ایالات متحده افتتاح نمود. وی در این موزه مجموعه هنری خصوص اش به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۱۴، آلیس مبلغ ۴۴٫۴ میلیون دلار را به خرید یکی از آثار هنری جورجیا اوکیف اختصاص داد. این تابلو گران قیمت ترین اثر هنری خریداری شده است که به یک هنرمند زن اختصاص دارد. والتون این اثر را نیز در موزه اش در آرکانزاس به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۱۶، آلیس والتون مبلغ ۳٫۷ میلیون دلار از سهام خود در شرکت وال مارت را که هم اکنون ارزشی معادل ۲۲۵ میلیون دلار دارد، به «بنیاد خانواده والتون» که سازمانی غیر انتفاعی و متعلق به خانواده خود اوست، هدیه نمود.

آلیس والتون و ثروت افسانه ای اش
آلیس والتون و ثروت افسانه ای اش

این مؤسسه خیریه در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار به دانشگاه ایالتی آرکانزاس برای تأسیس دانشکده هنر هدیه نمود. آلیس به همراه چهار عضو دیگر خانواده والتون، از اعضای هئیت مدیره بنیاد خانواده والتون می‌باشد.
آلیس والتون خود نیز خیریه ای به نام «بنیاد آلیس ال. والتون» افتتاح کرد که برای امور مختلفی مانند موضوعات هنری، آموزشی و سلامت کمک می کند.

آلیس یک کمپ تابستانی جذاب در آرکانزاس شمالی به نام «وارایگل» تأسیس نمود که هر سال کودکان بسیاری را با پیشزمینه های اقتصادی و اجتماعی متفاوت در آنجا گردهم می آورد.

خانوادهٔ والتون گرچه از گذشته حامی نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا بوده، اما آلیس والتون در سال ۲۰۱۶، مبلغ۳۵۳٬۴۰۰ دلار به «صندوق پیروزی هیلاری» اهدا کرد که یک کمیتهٔ مشترک جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حمایت از هیلاری کلینتون و دیگر اعضای حزب دموکرات است.

آلیس و سیاست

والتون ها از قدیم حامی نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری خواه در آمریکا بودند. ولی آلیس در سال ۲۰۱۶، مبلغی بالغ بر۳۵۳٬۴۰۰ دلار به «صندوق پیروزی هیلاری» که کمیته مشترکی برای گردآوری کمک های مالی برای حمایت از پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و سایر اعضای حزب دموکرات بود، هدیه کرد.

دوستی هیلاری و آلیس به زمانی بر می گشت که کلینتون بانوی اول ایالت آرکانزانس و تنها زن حاضر در هئیت مدیره شرکت وال مارت بود.

آلیس به حزب دموکرات در ایالت های دیگر آمریکا نیز مبالغ زیادی هدیه کرد. با این وجود، پیش از آن او ۶/۲ میلیون دلار به کمیته «پیشرفت برای آمریکا» هدیه نمود که به منظور حمایت از انتخاب مجدد جورج بوش در انتخابات سال ۲۰۰۴ ایالات متحده آغاز به کار کرده بود.

والتون ها در سال های گذشته از جهت سیاسی به صورت کلی به حمایت از حزب دموکرات تمایل داشته اند.

۵ سخن طلایی از آلیس والتون

  • برای موفق شدن در این جهان، دائماً باید تغییر را تجربه کنید.
  • اگر میخواهید به همه خواسته هایتان برسید پس سطح توقع تان را بالا ببرید.
  • تمامی کارهایم را با تقلید از دیگران انجام دادم.
  • وقتی با دیگران رقابت میکنید مخارج تان را در نظر بگیرید. توجه به مخارج مزیت رقابتی مهمی برای شما است.
  • به شغل تان متعهد باشید. بیش از هر فردی شغلتان را باورکنید.