آلودگی هوای کابل راجدی بگیرید!

  • انتشار: ۱۶ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 71847
آلودگی هوای کابل

هوای کابل به وضعیت فوق هشدار رسیده لطفا برای حل این مساله نشست اضطراری صورت بگیرد.
افزایش سکته های قلب، مشکلات تنفسی، بیماری پارکینسون، افسردگی، خستگی مفرط و کاهش حافظه و پایین آمدن خلق، مرگ و میر نوزادان و کلان سالان از مشکلات ناشی از آلودگی هواست.

در فصل سرما و خصوص زمستان پدیده‌ای که اغلب در کابل اتفاق می‌افتد، وارونگی هوا ست. وارونگی یک پدیده‌ی جوی است که هنگام بروز آن هوای سرد به زمین نزدیک‌تر است. در این وضعیت مواد آلاینده ناشی از دود ذغال سنگ و سوخت چوب بین لایه‌های هوا به دام می‌افتند. در صبح اول وقت، میزان آلودگی به حداکثر می‌رسد چرا که هوا سردتر است.

طبق گزارشاتی که همه از آن مطلع هستید و نمی دانم چرا دستگاه های مسئول سکوت کرده و کاری نمی کنند؛ آلودگی هوای کابل به سطح بسیار بالای “خطرناک” در جدول استاندارد آب وهوای جهانی رسیده است.

در انتخابات ریاست جمهوری دنیا،نامزدان در وقت تبلیغات از فعالیت هایی که در راستای زمین و هوای پاک دارند بسیار صحبت می کنند. اما در کشورما به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند و جایش خالی است؛ برنامه برای داشتن هوای سالم در پایتخت و شهرهای بزرگ است.

در هرحال اطلاع رسانی از این وضعیت وظیفه تک تک ماست و اسیب های ناشی از این آلوده گی را باید مقامات جدی بگیرند و ساکنین این شهرها هم از سبزیجات، شیر و میوه ها استفاده بیشتر کنند و حتما ماسک فراموش نشود.

نویسنده: داکتر بتول سید حیدری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟