آغاز عملیات بزرگ الحشد الشعبی در شرق عراق

  • انتشار: ۳ دلو ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 126669

با گذشت سه روز از حمله داعش به مقر ارتش عراق در منطقه «حاوی العظیم» در ولایت دیالی، فرماندهی الحشد الشعبی در این ولایت امروز (یکشنبه) از آغاز عملیات گسترده برای پاکسازی منطقه و سرکوب تروریست‌ها خبر داد.

به نوشته سایت المعلومه، «طالب الموسوی» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در ولایت دیالی گفت که این عملیات از چندین محور برای پاکسازی منطقه و جست‌و‌جوی دقیق آغاز شده است.

الموسوی تأکید کرد که در این عملیات مخفیگاهها و راههای فرار تروریست‌های داعش در بخش شرقی و غربی و منطقه «خط النعمان» تا مصب رودخانه دجله در جنوب دیالی به طور کامل تحت محاصره قرار خواهد گرفت و علی‌رغم برودت شدید هوا و عوارض جغرافیایی و حرکت کند در جنگل‌ و زمین‌های پر آب، عملیات ادامه خواهد یافت.

او تأکید کرد که حملات گاه و بیگاه تروریست‌های داعش علیه نیروهای نظامی و امنیتی، صرفا موجب افزایش عزم و اراده الحشد الشعبی و دیگر نیروها برای مبارزه با داعش و سرکوب آن‌ها در هر نقطه‌ای شده است.

نیروهای گروه تروریستی داعش روز جمعه به صورت غافلگیرانه به یکی از مقرهای ارتش عراق میان روستاهای «الطالعه»، «وام» و «الکرمی» در منطقه «حاوی العظیم» حمله کردند که این اقدام باعث کشته شدن یازده سرباز عراقی شد.

به گفته منابع عراقی، ​داعش در تلاش است تا از اختلافات فرقه‌ای و مذهبی در این منطقه برای دامن زدن به اختلافات سوء استفاده کند،

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟