آزمایشگاه ووهان اتهامات علیه خود را رد کرد

  • انتشار: ۳۱ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 83733

آزمایشگاه شهر ووهان چین اتهامات مبنی بر این را که منشا ویروس کرونا از این محل بوده است، رد کرد.

به نقل از پایگاه انترنتی هیل، ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان از توابع ولایت هوبئی چین شیوع یافت. شهر ووهان که نخستین کانون شیوع این ویروس معرفی شده اتهاماتی را از سوی کشور‌های مختلف غربی متوجه آزمایشگاه ویروس شناسی این شهر متوجه کرده است.

برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این ویروس در آزمایشگاه ووهان تقویت شده و سپس شیوع یافته است.

یوآن ژیمینگ، معاون رئیس آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان، روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری چینی سی جی ان تی ضمن رد این اتهامات، آن را «تئوری توطئه» خواند.

وی گفت: به عنوان فردی که روی ویروس‌ها مطالعه می‌کند، به وضوح می‌دانم که چه نوع تحقیقاتی در این موسسه انجام می‌شود و در این محل چگونه ویروس‌ها و نمونه‌ها را مدیریت می‌کنند. هیچ راهی وجود ندارد که این ویروس از این آزمایشگاه نشات گرفته و سرایت کرده باشد.

این کارشناس بیوتکنولوژی افزود: ما یک گروه نظارتی دقیق داریم؛ بنابراین اطمینان داریم که از این آزمایشگاه ویروسی خارج نمی‌شود.

آزمایشگاه ووهان با اعتبار ۴۴ میلیون دالری فعالیت می‌کند و رسانه‌های غربی مدعی هستند منشا شیوع ویروس کرونا، این آزمایشگاه است.

مقامات آزمایشگاه ووهان در حالی اتهامات علیه خود را رد می‌کنند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران ضمن اتهام زنی به چین، آزمایشگاه ووهان را منشا شیوع کرونا معرفی کرده بود.

شبکه سی ان ان هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد مقامات آمریکایی در حال بررسی تئوری هستند که ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان در چین نشات گرفته است. اظهارات مارک میلی، ژنرال ارتش آمریکا درباره شیوع این ویروس از چین نیز انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشت.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین نمایان شد و از آن پس در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه جهان شیوع یافت. این ویروس تاکنون جان بیش از ۱۵۰ هزار نفر را گرفته و بیش از ۲ میلیون تن را مبتلا کرده است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟