آخرین آمار جهانی کرونا/ تعداد مبتلایان از ۶میلیون نفر گذشت

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86908

طبق آخرین آمار جهانی مجموع مبتلایان ویروس کرونا به ۶میلیون و ۳۳هزار و ۸۱۴ نفر در جهان رسید که آمریکا با مجموع یک‌‌میلیون و ۷۹۳هزار و ۵۳۰ مبتلا در صدر جدول جهانی قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۶ میلیون و ۳۳ هزار و ۸۱۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۶۶ هزار و ۸۹۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۴۵ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۵ هزار و ۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک‌ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۳۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۰۴ هزار و ۵۴۲ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۹ هزار و ۵۲۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۶۸ هزار و ۳۳۸ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۲۷ هزار و ۹۴۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۸ هزار و ۵۷۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۸۷ هزار و ۶۲۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴ هزار و ۳۷۴ روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز به ترتیب با ۲۸۵ هزار و ۶۴۴, ۲۷۱ هزار و ۲۲۲, ۲۳۲ هزار و ۲۴۸, ۱۸۶ هزار و ۸۳۵, ۱۸۳ هزار و ۱۹ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه و هند نیز به ترتیب با ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ و ۱۶۲ هزار و ۱۲۰ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، اسپانیا و برزیل به‌‌ ترتیب با ۵۱۹ هزار و ۵۶۹, ۱۹۶ هزار و ۹۵۸ و ۱۹۳ هزار و ۱۸۱ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟