«آتش بس» آجندای اصلی ششمین روز نشست امریکا و طالبان در قطر

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 52921

منابع نزدیک به طالبان می گویند که چگونگی برقراری آتش بس و زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی، آجندای بحث امروز نمایندگان امریکا و طالبان در قطر است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور؛ در نشست دیروز نیز دو طرف روی مشروعیت سیاسی طالبان، برقراری آتش بس، صلح دایمی در افغانستان و تقسیم اوقات خروج نیروهای امریکایی بحث شده دو طرف به نتیجه نرسیده اند.

به گفته این منبع، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان خواهان آتش بس در افغانستان است ولی نمایندگان بر زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی تاکید دارند و گفته اند که آتش بس باید پس از زمان‌بندی خروج نظامیان امریکایی برقرار شود.

گفتنی است که مذاکرات صلح میان هیات امریکا و طالبان در دوحه قطر وارد ششمین روز خود شده است.

به گفته این منابع، در مذاکرات 5 روز گذشته روی چگونگی خروج نیروهای امریکایی و دیگر اینکه افغانستان به مرکز تروریزم تبدیل نشود(طالبان پذیرفته اند که به القاعده و داعش اجازه فعالیت ندهند) توافق شده است.

این منابع ابراز امیدواری می کنند تا پس از برقراری آتش بس در افغانستان، نمایندگان طالبان برای مذاکره مستقیم با حکومت افغانستان وارد کابل شوند.

مذاکرات صلح میان هیات امریکا به رهبری زلمی خلیل زاد و هیات طالبان به رهبری محمد عباس استانکزی روز دوشنبه هفته گذشته با میانجگری قطر در شهر دوحه آغاز شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟