یک کارشناس فرانسوی از رابطه گسترده بین داعش و اسرائیل پرده برداشت

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20154

یک کارشناس فرانسوی از روابط واقعی و منافع تنگاتنگ بین رژیم اسرائیل و گروه تروریستی داعش پرده برداشت.

توما ولیشیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با اشاره به تداوم حملات هوایی اسرائیل به سوریه گفت: مسئله بین اسرائیل و داعش فراتر از “یک توافق خوب” بین آنها است؛ زیرا داعش در حال محقق کردن نیاز اساسی اسرائیل یعنی ایجاد بی ثباتی در محیط پیرامونی این رژیم است.

وی که عضو مرکز رولاند موسنیه دانشگاه سوربون است، افزود: اسرائیل سیاستی فرصت طلبانه در خاورمیانه در پیش گرفته است و در تلاش برای تضمین تداوم بقای سیاسی خود در یک محیط و فضای پیرامونی بسیار خطرناک است. از این منظر، همکاری بین اسرائیل و داعش بسیار خوب است.

این کارشناس تصریح کرد: اسرائیل سیاست موازنه را دنبال می کند و آرزو نمی کند که داعش از بین برود. علاوه بر آن، داعش هیچ گاه اعلام نکرده است که از منظر نظامی یا حتی ایدئولوژیک به اسرائیل حمله خواهد کرد. این امر نشان می دهد که اسرائیل دشمن واقعی داعش نیست.

وی افزود: علاوه بر این، اسرائیل در راستای تضمین این آسایش و آرامش سیاسی میزبان داعش و درمانگر عناصرش در شفاخانه های خود و سپس اعزام دوباره آنها به جبهه نبرد با ارتش سوریه بوده است. از نظر اسرائیل، داعش اهتمام و توجه بسیاری به تداوم بی ثباتی در منطقه پیرامونی اسرائیل دارد.

این کارشناس گفت: اسرائیل در پس پرده برای داعش نقش بازی کرده است زیرا در نهایت امر، تضمین حداکثر بی ثباتی در منطقه پیرامون اسرائیل، به نفع تل آویو است زیرا این وضعیت تضمین کننده تداوم ثبات اسرائیل است. این سیاست مضحک و خنده دار است اما واقعیت دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟