گزارش/ 235 تن از باشنده های سرپل از چنگ تروریستان طالبان و داعش آزاد شدند

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2گالری
  • شناسه مطلب: 28498

بعد از 4 روز از تصرف روستای میرزاولنگ در ولایت سرپل توسط طالبان و کشتن بیش از 60 تن از مردم این منطقه توسط طالبان و داعش، اکنون مقامات در ولایت سرپل گفتند که تعداد 235 تن از کسانی که در قریه و در اسارت تروریستان قرار داشتند، آزاد شده است.

دفتر مطبوعاتی ولایت سرپل در گفتگویی با خبرگزاری اطلس اعلام کرده است که  این افراد پس از 4 روز با وساطت بزرگان محلی  از چنگ طالبان رها شده اند.

ورود این افراد به مرکز سرپلٰ بخش های مهمی از ناگفته های جنایات صورت گرفته در میرزاولتنگ را روشن کرد.

سید اسماعیل که به همراه همسر و دو فرزندش هم اکنون وارد سرپل شده می گوید که پس از عقب نشینی نیروهای مدافع دره از سنگرهایشان به قصد فرار  به همراه همسر و فرزندانش به سوی سرپل حرکت کرده است. اما در نزدیکی منزلش با تیراندازی سنگین مهاجمین روبرو شده و در حالی فرزند بزرگش در مقابل چشمان او کشته شده محبور میشود خود وخانواده اش را به طالبان تسلیم کند.

سید اسماعیل می گوید که طالبان وی و خانواده اش را همراه صدها اسیر دیگر در چهارخانه تقسیم کرده و پس از جمع آوری موبایلها همه را زندانی کردند.

بر اساس چشم دیدهای سید اسماعیل تعدادی از جوانان دستگیر شده توسط نیروهای طالبان جدا شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند.

سخی داد دیگر باشنده میرزاولنگ است که اکنون خود را به سرپل رسانده است. او می گوید که بیش از سی نفر غیر نظامی هنگام فرار از میرزاولنگ به دست طالبان به رگبار بسته شده اند.

سخی داد حکایت تلخی از کشته شدن برادر پیرش در هنگام فرار دارد. بر اساس گفته های وی هنگامی که آنها می خواسته اند از میرزاولنگ خارج شوند و در حین فرار هدف حملات گسترده طالبان قرار گرفته اند. سخی داد می گوید که مهاحمین به سمت هر جنبنده ای تیر می زدند و زن و کودک و پیر و حوان برایشان مهم نبود.

سکینه زنی نسبتا مسن است که از سرنوشت شوهر خود بیخبر است. او هم در میان اسرا به سرپل آمده است. سکینه می گوید که شوهرش از منزل خارح شد تا وسیله ای برای انتقال همسر و فرزندانش پیدا کند. اما دیگر به خانه برنگشته و او اکنون نمی داند که ایا همسرش کشته شده یا زنده است.

بر اساس آنجه که شاهدان عینی و منابع محلی در سر سرپل می گویند بیش از 50 نفر در میرزاولنگ کشته شده اندکه اکثر آنها غیر نظامی هستند.

در میان زخمی های این حادثه که اکنون به سرپل منتقل شده اند یک کودک چهار ساله نیز دیده می شود که از ناحیه کمر مورد اصابت مرمی قرار گرفته است.

خواهر این کودک که قریب به ده سال دارد تنها بازمانده این خانواده است. پدر و مادر این دو کودک در هنگام فرار کشته اند.

اکنون اسرای میرزاولنگ با دنیایی از اندوه وارد سر پل شده اند و هیچ سرپناهی نیز برای آنان وجود ندارد.

دیدار کسانی که توانسته بودند زودتر از دره خارج شوند با اسرای تازه ازاد شده موجی از ماتم را در سرپل ایجاد کرده است.

تصاویر زیر مربوط به لحظه وورد اسرا به مرکز سرپل است.

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟