کمیسیون مستقل انتخابات: به هدف برگزاری انتخابات شفاف ارزیابی بیش از 7 هزار مرکز رای دهی ادامه دارد

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 29741

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید 86 د صد ارزیابی مراکز رای دهی تکمیل شده‌است، این کمیسیون اضافه می کند به هدف تطبیق اصلاحات بنیادی و فراهم سازی زمینه برای برگزاری انتخابات شفاف ارزیابی بیش از هفت هزار مرکز رای دهی ادامه دارد.

امام محمد وریماچ دبیر کمیسیون مستقل انتخابات که امروز (چهار شنبه) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت:  هشتاد و شش درصد ارزیابی این مراکز که سه صد و شصت ولسوالی را در بر می‌گیرد، تکمیل شده‌است.

وی گفت ارزیابی شش در صد که بیست و پنج ولسوالی را در بر می‌گیرد ادامه دارد، اما به گفته وی بنابر مشکلات امنیتی ارزیابی در هشت در صد دیگر که شامل سی و سه واحد اداری در سیزده ولایت می‌شود آغاز نشده‌است.

وریماچ در مورد نحوه بررسی مراکز رای دهی گفت که معلومات در مورد تثبیت مراکز رای دهی طوری جمع‌آوری می‌شود که تیم بررسی به محل می رود و از طریق جی پی اس مشخص می‌شود و سپس معلومات داده شده از هر نگاه حتا از بعد فاصله مراکز هم در مرکز در سیستم جی آی اس نصب می‌گردد.

او تاکید کرد که پس از تثبیت مراکز رای دهی، کمیسیون انتخابات در مورد مراکز رای دهی به شکل علنی در حضور نمایندگانی از نهادهای ناظر انتخاباتی، جامعه مدنی، سیاسی و رسانه‌ها تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات برنامه ارزیابی مراکز رای دهی توسط هزار کارمند مؤقت با استفاده از تکنالوژی تبلیت در شانزدهم اسد سال جاری خورشیدی آغاز شده‌است.

گفته شده که این برنامه به همکاری مردم محل، با در نظر داشت نفوس، موقعیت جغرافیای، سطح اشتراک مردم و سایر معیارها عملی شده‌است.

قرار است انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها در شانزدهم اسد سال آینده برگزار شود.

چالش‌های امنیتی از بزرگترین نگرانی‌ها بر سر راه برگزاری انتخابات خوانده می‌شود ولی نهادهای امنیتی گفته اند که تلاش می‌کنند تا انتخابات آینده را به درستی تامین امنیت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟