چین،آمریکا حق دخالت در روابط روسیه و چین را ندارد

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 48038

معاون وزیر امور خارجه چین اعلام نمود که همکاری با روسیه در بخش نظامی، یک امر عادی در روابط بین‌المللی می‌باشد و امریکا حق دخالت در آن را ندارد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، به نقل از شبکهٔ تلویزیونی مرکزی چین، جن سزگوان، معاون وزیر امور خارجه چین با احضار نمودن تیری برنستد«Terry Branstad»، سفیر امریکا در این کشور، به وی گفته است: “همکاری نظامی روسیه چین یک امر عادی میان دو کشور مستقل می‌باشد و ایالات متحده حق دخالت در آن را ندارد”.

وی همچنان به سفیر امریکا در ارتباط به تحریم‌های واشنگتن به‌خاطر خریداری سلاح روسی توسط پیکن،«هشدار جدی» داده و افزوده است: « واشنگتن با اقدامات خود نورم‌های اساسی حقوق بین‌المللی را نقض کرده است».

به نوشته صنا،معاون وزیر امور خارجه چین وعده سپرد که چین تمام اقدامات لازم جهت دفاع قاطعانه از علایق ملی را اتخاذ خواهد کرد و هشدار داد که « امریکا باید هر چه زودتر اشتباهات‌شان را اصلاح نموده و تحریم‌های شان را لغو کنند، در غیر آن مسوولیت به دوش خود شان خواهد بود».

همچنان گزارش شده است که چین فرمانده نیروهای بحری اردوی این کشور را از ایالات متحده فراخوانده است.

گفته می‌شود که این تصمیم مبنی بر تحریم‌های امریکا به‌خاطر همکاری نظامی چین با روسیه، گرفته شده است.

به تاریخ ۲۰ سپتامبر آمریکا تحریم‌هایی را علیه ادارهٔ آمادگی نیروها و تامینات شورای نظامی مرکزی چین و همچنان رئیس این اداره لی شانفو، وضع کرد.

مقامات امریکایی این تحریم‌ها را به‌خاطر خریداری جنگنده‌های سوخو ۳۵ روسی و مجتمع راکتی دفاع هوایی اس 400 روسی، توسط چین، وضع کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟