چندین کارخانه صنعتی درشهرک صنعتی ولایت هرات به بهره برداری رسید

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 40919

به گزارش خبرگزاری اطلس،چندین کارخانه صنعتی شامل بخش های تولید پایه های برق ، مواد خوراکی و بیسکویت باهزینه هفت میلیون دالر درشهرک صنعتی ولایت هرات به بهره برداری رسید.

سرور دانش معاون رییس جمهور در مراسم افتتاحیه گفت:” ولایت هرات قطب اقتصادی افغانستان بوده وبه قلب صنعتی کشورنیزتبدیل میشود”.

معاون رییس جمهور افزود که حرکتی که ازولایت هرات به سمت خود کفایی شروع شده است با مدیریت عالی به پیش میرود و دولت متعهد است تامشکلات صنعت کاران وشهرک صنعتی را حل نماید .

محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات نیزبا ابرازخوشحالی ازپیشرفت های صنعتی ولایت هرات گفت روند سرمایه گزاری وپیشرفت در هرات به گونه ای است که هر ماه حداقل یک کارخانه جدید درشهرک صنعتی افتتاح می شود.

والی هرات افتتاح این کارخانه ها را دررفع  نیازمندی های ولایات مختلف کشور مهم خواند و افزود سرمایه گزاری درشهرک صنعتی سبب رشد سریع اقتصادی در این ولایت شده است .

والی هرات از آغاز سریع قیر ریزی جاده ها و کانالازاسیون شهرک صنعتی اطمینان داد و آرزو برد تامقامات مرکزی در این راستا سرمایه گزاری نمایند.

به گفته مسئولان، ازمجموع سه کارخانه و چندین خط تولید که روزگذشته درشهرک صنعتی افتتاح شد ،دست کم دو کارخانه دربخش تولید پایه ولوازم برقی فعالیت خواهد.

قابل ذکر است که با بهره برداری از این کارخانه ها زمینه کار دائم برای بیش از شش صد تن فراهم شده است و نزدیک به دو هزار تن نیز بصورت غیرمستقیم صاحب اشتغال شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟