پایگاه ویكی‌لیكس از برخی اسرار زندگی و پزشكی پادشاه عربستان پرده برداشت

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2802

سفارت آمریكا در ریاض، در نمابری محرمانه به وزارت امورخارجه این كشور، به اطلاعات شخصی ملک عبدالله از جمله عمر واقعی، تعداد همسران و داروهایی كه مصرف می‌كند، اشاره كرده است.

در این نمابر كه موضوع آن “به روز كردن اطلاعات شخصی پادشاه عربستان” است، بيان شده: یک پزشک غربی كه ماموریت دارد به صورت مستمر با افراد خاندان حاكم سعودی دیدار و مشورت كند، در 11 ژوئیه، اطلاعات ویژه‌ای را از پرونده پزشكی ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود، در اختیار معاون رئیس نمایندگی آمریكا در ریاض قرار داد. 

این پرونده شامل سن واقعی و داروهایی است كه ملک عبدالله مصرف می‌كرده است.

این پزشک برای درمان معمول یكی از 4 همسر ملک عبدالله فراخوانده شد؛ اما مركز درمانی پادشاهی به اشتباه پرونده پزشكی ملک عبدالله را به جای پرونده همسرش به این پزشک داد و این پزشک از این طریق، فرصت یافت از اطلاعات پزشكی ویژه ملک عبدالله آگاهي يابد.

براساس این نمابر، پادشاه عربستان 92 ساله (متولد 1916) است، بسیار سیگار می‌كشد و به صورت مستمر داروهای هورمونی تزریق و از داروهای محرک جنسی استفاده می‌كند. این اطلاعات درحالی منتشر می‌شود كه دولت عربستان سعودی، اجازه انتشار هرگونه اطلاعات اعضای خاندان سعود، از جمله سن واقعی آنها را نمي‌دهد.

بنا بر اين گزارش،ملک عبدالله داراي 35 همسر و حداقل 35 فرزند است. دارايي ملک عبدالله 19 ميليارد دالر است که اين امر او را در رتبه پنجمين مرد سلطنتي پولدار دنيا قرار داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟