پایان پنجمین نشست صلح در اسلام آباد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 13042

پنجمین نشست چهارجانبه برای صلح افغانستان که روز گذشته(چهارشنبه) در اسلام آباد آغاز شده بود، با انتشار بیانیه ای پایان یافت.

در این نشست حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد، اعزاز احمد چودری معاون وزیر خارجه پاکستان، ریچارد اولسن نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان و دینگ ژیون نماینده خاص چین برای افغانستان و پاکستان شرکت داشتند.

درپايان اين نشست گفته شده است که ، خشونت جایگاهی در افغانستان نداشته، صلح و گفتمان یگانه راه حل سیاسی می باشد.

در بیانیه مشترک که در پایان این نشست منتشر شده، ذکر شده است؛ که افغانستان، پاکستان، چین و امریکا برای رسیدن به صلح در افغانستان از تمامی امکانات و نفوذ دست داشته خود استفاده خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است حمله تروریستی سی حمل سال جاری در کابل را محکوم می کنیم و کسانیکه در طرح ریزی و انجام این گونه حملات دست دارند باید منتظر عواقب آن باشند.

در پایان ذکر گردیده است که گروپ هماهنگی چهار جانبه تداوم اراده خویش را که همراه با تعهد همگانی بخاطر نیل به هدف پروسه صلح تحت رهبری دولت افغانستان اعلام می دارند.

جلسه آینده گروپ هماهنگی چهار جانبه پس از موافقت جانیبین اعلام خواهد گردید.

شايان ذکر است که در برج دسمبر سال ٢٠١٥ ميلادى، درحاشيۀ کنفرانس قلب آسيا به شمول افغانستان، پاکستان، چين و امريکا گروپ چهارجانبۀ صلح افغانستان ايجاد شد.

اين گروه تاکنون در اسلام آباد و کابل، چهار نشست را برگزار کرده است؛ در نشست اخير کابل فيصله صورت گرفت که درماه مارچ، پاکستان طالبان مسلح را به گفتگوهاى مستقيم صلح احضار کند و برعليه آن عده طالبانى که به صلح حاضر نمى شوند، اقدامات صورت گيرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟