پاکستان: عامل ناامنی ها در افغانستان نیستیم

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12462

سرتاج عزیز در آغاز نشست‌های استراتژیک در واشنگتن به خبرنگاران و مقامات آمریکایی و پاکستانی گفت: ما به دنبال کردن یک «سیاست دوگانه» متهم می‌شویم. متأسفانه تمایلی وجود دارد مبنی بر اینکه پاکستان مقصر اکثر مشکلات و چالش‌های افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ایسنا، وی افزود: فروش جنجالی جت‌های جنگنده «F-16» توانایی پاکستان را برای تشدید عملیات‌های مقابله با تروریسم افزایش می‌دهد و ثبات منطقه‌ای را ارتقاء می‌بخشد.

دولت آمریکا ۱۲ فبروری سال جاری میلادی اعلام کرد که فروش هشت جت جنگنده «F-16»، رادار و دیگر تجهیزات به ارزش ۶۹۹ میلیون دالر را تصویب کرده است.

«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در نامه‌ای به «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به روابط پاکستان با «شبکه حقانی» ابراز نگرانی کرد.

قانونگذاران آمریکا تا ۱۲ مارچ سال جاری میلادی فرصت دارند تا فروش این جنگنده‌ها را مسدود کنند.

در همین حال هند نیز به شدت با فروش این جنگنده‌ها مخالف است.

سرتاج عزیز در سخنرانی خود از ارزیابی‌های کلی رهبری آمریکا مبنی بر اینکه پاکستان از جنگنده‌های F-16 به طور مؤثر علیه تروریست‌ها استفاده می‌کند قدردانی کرد. اما از دولت واشنگتن خواست تا تصویر کامل‌تری را از اقدامات مثبت پاکستان در خصوص منافع مشترک این دو کشور به کنگره ارائه دهد.

جان کری اخیراً به یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان گفت: یگان جنگنده‌های F16 پاکستان برای عملیات‌های مقابله با تروریسم در مرز غربی با افغانستان حیاتی است.

وی از تعهد پاکستان مبنی بر اینکه «میان گروه‌های تروریست تفاوتی قائل نشود» استقبال کرده و گفت: گروه‌هایی همچون «شبکه حقانی» و «لشکر طیبه» به دنبال تضعیف روابط پاکستان با همسایگانش هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟