پاکستان سفر یک مقام عالی آمریکایی به اسلام آباد را لغو کردند

  • انتشار: ۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29594

سفر یک مقام عالی در وزارت امور خارجه آمریکا که قرار بود، امروز (دوشنبه) به اسلام آباد سفر کند، توسط مقامات پاکستانی لغو شد، هدف از سفر این مقام آمریکایی به پاکستان گفتگو در مورد راهبرد جدید ترامپ در مورد جنوب آسیا و افغانستان بوده است.

این اقدام پاکستان در اعتراض به اتهامات ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد که گفته بود اسلام آباد باعث طولانی شدن جنگ در افغانستان شده است.

به گزارش رویترز، مقامات پاکستان سفر یکی از دستیاران وزیر امور خارجه آمریکا را به این کشور به تعویق انداخت. این اقدام پاکستان در اعتراض به اتهامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد که گفته بود اسلام آباد باعث طولانی شدن جنگ در افغانستان شده است.

سفر آلیس ولس دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیایی به پاکستان که برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده بود نخستین سفر خبرساز یک مقام آمریکایی از زمان اعلام سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال افغانستان به شمار می رود که 21 اوت اعلام شد.

سخنگوی سفارت آمریکا در پاکستان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در اسلام آباد گفت، سفر ولس به درخواست دولت پاکستان تا زمانی که دو طرف در مورد زمان مناسب برای آن توافق داشته باشند، به تعویق افتاده است. وزارت امور خارجه پاکستان نیز بیانیه ای را با مضمونی مشابه منتشر کرد.

پاکستان و آمریکا هیچکدام به علت تعویق این سفر اشاره نکردند اما مقامات آمریکایی که در پاکستان فعالیت می کنند از زمان سخنرانی ترامپ در روز دوشنبه گذشته گوش به زنگ بوده اند. ترامپ پاکستان را به پناه دادن به «‌عوامل هرج و مرج» و فراهم کردن پناهگاه های امن برای گروه های افراطی متهم کرد که علیه دولت مورد حمایت آمریکا در کابل می جنگند.

مقامات پاکستان با بیان اینکه آمریکا نباید پاکستان را «سپر بلا» کند، ارتش آمریکا را به کوتاهی در از بین بردن پناهگاه های افراطیون در داخل افغانستان متهم کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟