پارلمان: با دولت با لحن جدی تری صحبت کنیم

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11612

رئیس مجلس نمایندگان می‌گوید گروگان گیری دسیسه خطرناک دشمنان برای راه‌اندازی جنگ داخلی، قومی و مذهبی در کشور است و در این زمینه باید با دولت جدی تر صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، عبدالرئوف ابراهیمی در مجلس افزود نمایندگان باید به صورت جدی دلایل بی‌توجهی دولت در مورد مسئله گروگانگیری مسافران را پیگیری کنند.

رئیس مجلس تأکید کرد وظیفه ماست با دولت در این مورد با لحن جدی تری صحبت کنیم.

وی علاوه کرد اگر جلوی این توطئه گرفته نشود، بروز جنگ قومی و مذهبی محتمل است.

قابل ذکر است افراد مسلح ناشناس دور روز پیش در مسیر شاهراه قندهار-کابل در محدوده ولایت زابل ۳۰ شهروند هزاره را به گروگان گرفتند.

روز گذشته تنها ۵ تن از گروگانان آزاد شد.

فرمانده پولیس ولایت زابل می‌گوید این افراد را گروه طالبان به گروگان گرفته است در حالیکه بر اساس آمار طالبان در ۱۰ سال گذشته مسافری را به گروگان نگرفته است.

عارف رحمانی، عضو مجلس، نیز گفت: «گروگان گیری در مجلس به یک سریال ناتمام تبدیل می‌شود و دشمنان با این حربه درصدد است تا جنگ قومی و مذهبی را راه‌اندازی کنند.»

آقای رحمانی افزود اتفاقاتی که در قضیه گروگانان به وقوع می‌پیوندد آن قدر ناگوار است که کسی توان گفتن و شنیدنش را ندارد.

وی از حکومت وحدت ملی انتقاد کرد و افزود سران حکومت چندی پیش به مردم قول داده بودند که با دشمنان مردم افغانستان در ولایت زابل مبارزه خواهند کرد در حالیکه اکنون نه تنها این وعده عملی نشده است که افراد بیشتری روز به روز به گروگان گرفته می‌شود.

آقای رحمانی نیز از مجلس خواست هیاتی تشکیل دهد و این موضوع را به صورت جدی با دولت مطرح کند تا دشمنان و کسانی که می‌خواهند وحدت ملی را ما را خراب کنند، سرکوب شوند.

بر اساس شواهد در ده ماه گذشته طی هشت مورد قضیه گروگان گیری در ولایت غزنی و زابل ۸۳ نفر به گروگان گرفته شدهاند که ۲۲ نفر آنان کشته، ۵ نفر بی سرونوشت و بقیه نیز رها شدهاند.

ربوده شدن ۳۱ مسافر هزاره در مسیر کابل هرات در چهارم حوت سال گذشته در ولسوالی شاه جوی بزرگترین مورد گروگان گیری و آغاز این روند شوم در ولایات غزنی و زابل بوده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده ۲۴ تن از این گروه ۳۱ نفری آزاد شدند اما از سرنوشت ۷ تن دیگر خبری در دست نیست.

هفت شهروند هزاره که سه ماه پیش در ولایت زابل به گروگان گرفته شده بودند در ماه عقرب سر بریده شدند و برای داد خواهی از آنان تظاهرات بی‌سابقه‌ای در کابل راه‌اندازی شد.

تظاهرات کنندگان تا داخل اداره امور ریاست جمهوری پیش رفتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟