وزیر دفاع سابق آمریکا: وضعیت افغانستان از هر زمان دیگری بدتر است

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 36808

چاک هیگل وزیر دفاع سابق آمریکا می گوید؛ وضعیت افغانستان در طی 17 سال گذشته بدتر از همیشه است و دولت آمریکا نیز نتوانسته است که مشکلات افغانستان را حل کند.

چاک هیگل وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌وگو با دیفنس نیوز تصریح کرد شرایط در افغانستان از همیشه بدتر است.

وی تصریح کرد: پس از 17 سال در افغانستان وضعیت در این کشور بدتر از همیشه است و ارتش آمریکا نیز نمی‌تواند مشکلات افغانستان را حل کند. این سناتور جمهوریخواه که در سال 2013 تا 2015 وزیر دفاع دولت اوباما بود.

وزیر دفاع سابق آمریکا در حالی از کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در افغانستان به عنوان یکی از مشکلات بزرگ این کشور نام می‌برد و آن را مشکلی می‌داند که واشنگتن قادر نیست کاری برای رفع آن انجام دهد.

از سوی دیگر نیز جف مرکلی سناتور دموکرات آمریکایی مشکلات کنونی افغانستان را فساد، ناکارآمدی دولت و نیروهای امنیتی افغان دانست و امیدهای واشنگتن برای فشار نظامی بر طالبان برای اجبار این گروه برای قبول راه‌حل سیاسی را غیرواقع‌گرایانه دانست.

به گزارش گاردین تولید مواد مخدر در افغانستان در نتیجه همکاری سازمان سیا و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان افزایش یافته است.

پس از حمله آمریکا به افغانستان سیر صعودی تولید مواد مخدر نه تنها متوقف نشد بلکه سرعت شگفت انگیزی به خود گرفت تا جایی که دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل در افغانستان آمار تخمینی تولید مواد مخدر در این کشور را بیش از 9 هزار تن اعلام کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟