وزیر خارجه عربستان: نخستین وزیر زن عربستانی در راس کمیسیون زنان سازمان ملل خواهم بود

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21892

عادل الجبیر ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی که مایل است جنسیت خود را  به زودی تغییر دهد و از سال گذشته میلادی مرتبا به بانکوک  پایتخت تایلند برای ادامه روند معالجه خود سفر می کند طی سفر اخیر خویش به هنگری اعلام کرد که از عضویت کشورش در کمیسیون زنان سازمان ملل متحد بسیار خرسند است و آرزو دارد در آینده ایی بسیار نزدیک بتواند به عنوان اولین وزیر امور خارجه زن عربستانی بر کرسی ریاست کمیسیون زنان سازمان ملل متحد تکیه بزند.

در روزهای گذشته کاربران عرب شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توئیتر به پخش تصاویری خیالی از چهره آینده  آقای عادل الجبیر دست زده اند و نظر دیگر کاربران را درباره چهار تصویر احتمالی الجبیر جویا شدند.

شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل حدود 10 روز قبل، سیزده کشور از جمله عربستان را برای یک دورۀ چهار ساله برای عضویت در کمیسیون مقام زنان انتخاب کرد؛ هدف این کمیسیون پیشرفت زنان به ویژه ترویج برابری جنسیت و توانمندسازی آنان عنوان شده است.

عضویت عربستان در کمیسیون امور زنان با توجه به وضعیت نابسامان زنان در این کشور اعتراضاتی را در پی داشته و این سوال مطرح است که چه کشورهای اروپایی به نفع عربستان رأی داده‌اند که از میان 54 رأی 47 رأی به نفع عربستان است.

کشورهایی مانند انگلیس و ایرلند رأی خود درباره عضویت عربستان در کمیسیون امور زنان سازمان ملل را افشا نکردند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟