واکنش دولت افغانستان به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

  • انتشار: ۱۶ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34117

بعد از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ارگ ریاست جمهوری می گوید این اقدام آمریکا پروسه صلح خاورمیانه را با خطر مواجه می کند.

ارگ ریاست جمهوری کشور اعلام کرده است که تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، پروسه صلح در خاورمیانه را به مخاطره می‌اندازد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درک نگرانی عمیق مردم مسلمان کشور و جهان اسلام، تشویش و نگرانی عمیق خود را در رابطه به رسمیت شناختن بیت المقدس و انتقال سفارت ایالات متحدۀ امریکا به این شهر، قبلاً از مجراهای دیپلماتیک به رهبری آن کشور ابراز نموده است.

در اعلامیه آمده است که تصمیم اتخاذ شده باعث جریحه‌دار شدن احساسات تمام مسلمانان جهان گردیده و پروسه صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون اشتراک فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجۀ مثبت و راه حل دایمی منتج نمی‌گردد.

اعلامیه افزوده که حکومت وحدت ملی و مردم مسلمان این سرزمین با سایر مسلمانان جهان خواهان تأمین حقوق حقه مردم فلسطین جهت داشتن یک دولت مستقل می باشد.

در اعلامیه آمده است که چنانکه دیده می‌شود در ارتباط به این موضوع خوشبختانه اجماع جهانی وجود دارد که راجع به بیت المقدس یک جانبه تصمیم گرفته شده نمی‌تواند و در چارچوب عمومی صلح باید به حل دایمی منتج گردد.

گفتنی است که دونالد ترامپ، روز چهارشنبه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. ترامپ در سخنانی در کاخ سفید با اشاره به اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت:” از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟