هماهنگی بین کشورهای اسلامی منافع مشترکی برای همه مسلمانان دارد

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25752

کارشناس رسانه با بیان اینکه اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی می تواند همکاری های همه جانبه را به وجود بیاورد گفت: توسعه رسانه های اسلامی تنها راه برون رفت از محاصره رسانه ای در دنیای کنونی است.

 

 

به گزارش ستاد خبری نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی، بیژن نوباوه اظهار کرد: هر نوع همبستگی رسانه ای که به همبستگی های گوناگون از جمله سیاسی و اجتماعی منجر می شود در بین کشورهای اسلامی نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه جریان رسانه ای بین المللی به صورت سازمان یافته و توام با اهداف مشخص کشورهای استعماری هست، قطعا کشورهای اسلامی با توجه به اینکه مسائل و مشکلات و دین مشترک دارند، قطعا در نوع تحولات اجتماعی خود به خصوص مسائل تربیتی دارای هدف های یکسان هستند و این اجلاس می تواند در بعد همکاری های رسانه ای اهمیت زیادی داشته باشد چرا که هماهنگی بین کشورهای اسلامی می تواند منافع مشترکی برای همه جوامع داشته باشد.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: بسیاری از تولیدات کشورهای اسلامی قابل پخش در سایر کشورها هستند وهزینه های تولید را در رسانه ها کاهش می دهند البته در این بین همکاری های خبری نیز اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این کشورها می توانند با هم ارتباطات گسترده ای داشته باشند و خارج از جریان تنظیم شده رسانه های استکباری ارتباط برقرار کنند و مسائل مختلف را به اطلاع هم برسانند.

وی ادامه داد: از طرفی مسائل مربوط به جهان اسلام که مشکلات مشترکی را پیش روی کشورهای مسلمان گذاشته از جمله وهابیت، تروریسم وهابی و همچنین مسئله فلسطین و تعارضات رژیم صهیونیستی که در این بین مسائل مهمی وجود دارد که در هماهنگی و توسعه ارتباط رسانه ای بخصوص در سطح رادیو و تلویزیون های اسلامی قابلیت مطرح شدن دارد.

نوباوه به سرآمدی رسانه ملی در بین سایر رادیو تلویزیون های کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: فکر می کنم بر اساس حتی آمار ریاضی و علمی، جمهوری اسلامی سرآمد توسعه ضوابط بین الملل به خصوص در میان کشورهای اسلامی، تعداد کانال ها به زبان های گوناگون که در کشورهای مختلف قابل دریافت هست و همچنین حضور در فضاهای مختلف مجازی است و این مسئله گویای اهداف بسیار بلند جمهوری اسلامی در بعد ارتباط با کشورهای مسلمان است.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه این ارتباطات بین کشورها را می توان توسعه داد خاطرنشان کرد: در عین حال این مسئله می تواند به عنوان الگویی برای سایر کشورها باشد تا سایر کشورهای اسلامی نیز برنامه هایی به زبان های مختلف تولید و روانه آنتن کنند.

وی با تاکید بر اینکه این توسعه اجتماعی و توسعه دینی در همه مسائل زندگی انسان ها دارای اهمیت و نقش اساسی است عنوان کرد: لازم است به سمت ارتقاء توسعه ارتباطات رسانه ای میان کشورهای اسلامی حرکت کنیم و به نظر من، یکی از بهترین راه ها برای برون رفت از محاصره رسانه ای کشورهای زورگو و غربی بحث توسعه رسانه هاست.

نوباوه افزود: اسلام ستیزی در همه کشورهای غربی به شکل سازمان یافته در حال افزایش است و این به همه مسلمانان آسیب وارد می کند بنابراین با اتحاد اسلامی می توان جلوی این اسلام ستیزی را گرفت و چهره واقعی دین خدا را به جهانیان نشان داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟