نی: از 4 سال به این سو بیش از 200 رسانه به دلیل مشکلات مالی فعالیت شان را متوقف کرده اند

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29235

موسسه حمایت از رسانه ها (نی) ادعا کرد که در چهار سال پسین بیشتر از ۲۰۰ رسانه عمدتا رسانه های چاپی به خاطر مشکل مالی در مرکز و ولایات از فعالیت بازمانده اند و شماری هم تازه درخواست لغو جواز فعالیت شان را داده اند.

این ادعای رئیس موسسه نی پس از آن صورت گرفته است که برخلاف رویه گذشته، وزارت مالیه تمامی رسانه های غیر تصویری را مکلف به پرداخت مالیه کرده و به خاطر عدم پرداخت مالیه سالهای گذشته جریمه های سنگین بر آنها وضع نموده است.

عبدالمجیب خلوتگر رئیس موسسه نی گفته است که هیچ برنامه حمایتی از رسانه ها در افغانستان وجود ندارد و برعکس، حکومت زمینه تضعیف فعالیت رسانه ها را فراهم می کند و چننی روندی خلاف قانون اساسی است.

اقای خلوتگر تاکید کرده است که علاوه بر مشکلات مالی که حدود 10 شبکه رادیویی، چهار تلویزون، تعدا زیادی از رسانه های چاپی و چنئد خبرگزای را به تعطیلی کشانده، عدم امکان دسترسی رسانه ها به معلومات توسط ارگان های دولتی و مشکلات امنیتی نیز از دیگر مسائل مبتلایه رسانه هاست.

رئیس موسسه نی همچنین گفته است که در سال جاری میلادی 75 مورد تهدید خبرنگاران در این موسسه ثبت شده  در برخی موارد این تهدید ها به فرار خبرنگاران از کشور نیز منجر گشته است.

وی تاکید کرده که مشکلات امنیتی باعث می شود تا رسانه ها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام ندهند و در چنین شرایطی دولت نباید با گذاشتن بار اضافه به دوش آنها، بر مشکلات شان بیفزاید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟